Sökning: "enkätundersökning grafisk design"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden enkätundersökning grafisk design.

  1. 1. Digitalt anpassad information för personer med läs- och skrivsvårigheter/dyslexi

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Hanna Zoort; [2023]
    Nyckelord :Text design; dyslexia; reading and writing difficulties; information design; simplification; accessibility; Textdesign; dyslexi; läs- och skrivsvårigheter; informationsdesign; förenkling; tillgänglighet;

    Sammanfattning : Detta är ett examensarbete i informationsdesign med inriktning textdesign. Syftetmed studien är att undersöka aspekter som gör digitala texter tillgängliga förutvald mottagargrupp med hjälp av principer framtagna för dessa i kombinationmed principer inom informationsdesign. LÄS MER

  2. 2. Synen på AI bland grafiska designers : En undersökning av hur dess användning påverkar arbetsflöde och kreativitet

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alexander Panagiotidis; Zhuocheng Wei; [2023]
    Nyckelord :AI-teknologi; arbetsflöde; artificiell intelligens; grafisk design; kreativitet; maskininlärning;

    Sammanfattning : The development of a new technology plays a big role in many areas in our society. During the past couple of years artificial intelligence has grown into a very popular subject and its implementations keep growing and improving. LÄS MER

  3. 3. Hur en flergångskasse kan utformas för att stimulera till köp och användning

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Ellen Almqvist; Mathilda Ekbladh; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tillverkningen och förbrukningen av plast är en av världens största miljöbovar. 2020 införde Sveriges regering en ökad skatt på plastbärkassar i ett försök att minska användandet av plast. Ökningen har resulterat i ett högre pris på plastbärkassar, vilket motiverar konsumenten att använda flergångskassar i stället. LÄS MER

  4. 4. Att gå på känsla eller förnuft – det är frågan : En studie om hur retorikens patos och logos kan användas i ett informationsmaterial för att uppmuntra till ett önskat beteende

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Josefine Wijkström; [2022]
    Nyckelord :Informationsdesign; textdesign; retorik; logos; patos; beteendeförändring; nudge; påverka;

    Sammanfattning : Den här rapporten bygger på en studie inom Informationsdesign inriktning textdesign, och handlar om hur patos och logos kan användas i ett informationsmaterial för att påverka och uppmuntra till ett önskat beteende. Miljöfrågor är ständigt aktuella och år efter år syns en ökning av nedskräpning i naturen. LÄS MER

  5. 5. Monopol i modern tappning : Hur en uppdaterad version av det klassiska brädspelet Monopol kan utformas genom ett retroperspektiv med syftet att ge ett mer modernt intryck

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Agnes Friberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det klassiska sällskapsspelet Monopol har spelats i många år och redan år 1935 såldes spelkonceptet till Parker Brothers vilket var ett steg i riktningen mot att bli det mest sålda brädspelet genom historien som är privatpatenterat (Encyclopaedia Britannica, 2021). Monopols långa historia har inte inneburit större förändringar i det visuella utseendet, tvärtom så har endast mindre justeringar gjorts där många grafiska element inte förändrats överhuvudtaget. LÄS MER