Sökning: "entrepreneurial leaders"
Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade orden entrepreneurial leaders.
1. Community Power : The Story of How to Become a Driving Spirit of a Community Energy Project
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Community energy projects have such a fire burning inside of them. This often originates from or is at least fueled by the people in charge - let us call them driving spirits. LÄS MER
2. Entreprenöriell resiliens i små och medelstora företag inför och under en finansiell konjunkturnedgång
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : I dagens samhälle ser vi att kvantiteten av kriser ökar. Små och medelstora företag är den kategori av företag som drabbas värst och därav har intresset för entreprenöriell resiliens inom forskning ökat. Kunskapen kring entreprenöriell resiliens i små och medelstora företag är fragmenterad och illa definierad. LÄS MER
3. ENTREPRENEURIAL CULTURE AND AGILE TRANSFORMATION : A Case Study
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : There has been an increasing awareness of how organisations that have adopted new ways of working have been able to improve their productivity. The introduction of Agile in the beginning of 2000s allowed both small and large organisations to implement new methods for transforming all levels of the organisations, involving aspects such as leadership, tools, and processes. LÄS MER
4. Krishantering inom familjeföretag : En kvalitativ studie om hur små familjeägda restauranger hanterat covid-19 krisen
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Background: A crisis can be defined as a circumstance or event that threatens a company's performance and indicates the need to take action within the company to prevent potential losses. Companies and industries are affected by crises in different ways, and the nature of the crisis can also affect performance. LÄS MER
5. ALL BARK NO BITE? An explorative case study of BrewDog's Corporate Political Advocacy campaign
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : In times of political divisiveness, Corporate Political Advocacy (CPA) has emerged as a commonly used communication strategy whereby brands voice support for socio-political issues. Despite its increasing prominence, research of CPA in the field of strategic communication is scarce. LÄS MER