Sökning: "envägskommunikation och tvåvägskommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden envägskommunikation och tvåvägskommunikation.

  1. 1. Intern reflektion om hållbarhet : En fallstudie om hur medarbetare upplever hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Julia Svedjekrans; Josefin Vesterberg; [2023]
    Nyckelord :employees; sustainability; internal communication; involvement; medarbetare; hållbarhet; intern kommunikation; involvering;

    Sammanfattning : Hållbarhetskonceptet utvecklades som svar på intressenternas krav och alla intressenter är viktiga, men medarbetarna är bland de viktigaste i att föra företags hållbarhetsarbete framåt. Tidigare forskning på medarbetarnas uppfattning om hållbarhet i den kvalitativa vetenskapliga kontexten är däremot inte väl utforskad. LÄS MER

  2. 2. Trakasserierna och maktmissbruket vid regementet K3 : En kvalitativ textanalys av Försvarsmaktens kriskommunikation efter avslöjandet.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Lundqvist; Emilia Digerås; [2023]
    Nyckelord :Strategier; kommunikationstyper; värdegrund; öppenhet; Försvarsmakten;

    Sammanfattning : Studiens utgångspunkt börjar i bakgrunden som presenterar fenomenet kris och dess innebörd, myndighetskommunikation, kriskommunikation och förtroendekriser. Studiens material består av tre uttalanden från Försvarsmaktens regementschef Ola Bavér och arméchef Karl Engelbrektson. LÄS MER

  3. 3. En studie kring medarbetares upplevelser och engagemang av intern kommunikation : En kvalitativ studie genomförd på en medelstor organisation

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Martin Staffas; Adrian Wahlström; [2023]
    Nyckelord :Internal communication; Communicationchannels; Digital communicationchannels; Physical meetings; Experiences; Commitment; Employers; Intern kommunikation; Kommunikationskanaler; Digital kommunikation; Fysiska träffar; Upplevelser; Engagemang; Medarbetare;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats fokuserar på hur intern kommunikation kan användas av en arbetsgivare på en medelstor organisation samt hur medarbetarna upplever den. Studien har utgått från en kvalitativ metod och empirin har samlats in genom semistrukturerade intervjuer med medarbetare, linjechefer och chefer i ledningsfunktionen. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhetsredovisningens framtid Hur svenska företag kommunicerar sina hållbarhetsaktiviteter via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Malmberg; Carl Ershag; [2020-01-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte : Syftet med denna studie var att fördjupa förståelsen av hur svenska företag kommunicerar sina hållbarhetsaktiviteter till sina intressenter via sociala medier. Metod : Vi har utfört manuella sökningar med utvalda nyckelord på Vattenfall AB:s och H & M Hennes & Mauritz AB: s (H&M) webbplatser och sociala medier, för att identifiera relevanta sökträffar. LÄS MER

  5. 5. Med anledning av covid-19 : En kvantitativ studie om svenska kommuners kriskommunikation under en pandemi

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sandra Nilsson; Signe Rolfhamre; [2020]
    Nyckelord :Kriskommunikation; covid-19; Facebook; SCCT; storytelling;

    Sammanfattning : Studien har syftat till att undersöka hur svenska kommuner har använt Facebook som kanal i sin kriskommunikation under en kritisk fas av pandemin covid-19. En kvantitativ innehållsanalys har gjorts på totalt 20 kommuner i Sverige. Urvalet har varit de, till befolkningsmängd sett, tio största och tio mindre kommunerna. LÄS MER