Sökning: "epistemology"
Visar resultat 1 - 5 av 318 uppsatser innehållade ordet epistemology.
1. al-Sulamīs väg till teologi : Sufism som ett alternativ till islamisk rationalism
Master-uppsats, Uppsala universitet/Systematisk teologiSammanfattning : Islamic theology is a new invention in today’s secular universities, at least when it comes to studying Islam with a critical and constructive approach. As a muslim practice theology is often perceived as ʿilm al-kalām, with its use of philosophical method to gain knowledge of God. LÄS MER
2. Nietzsche, and the Significance of Historical Philosophizing : On the Use of History for Philosophical Matters
Master-uppsats, Linköpings universitet/Avdelningen för filosofi och tillämpad etikSammanfattning : This thesis explores Friedrich Nietzsche's use of history for philosophical purposes, focusing on two central themes in Nietzsche's writings: the genealogical methodology, and perspectival epistemology. My aim is to demonstrate how Nietzsche's concept of "historical philosophizing" is intricately connected to his moral philosophy. LÄS MER
3. Digital kunskapsdjungel : mångfalden av perspektiv på vitt snus
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : This study explores the social phenomenon of white nicotine pouches and the knowledge claims surrounding it. The scientifically established knowledge about the harmful effects of nicotine is not considered in the study as an isolated message but rather as one message among several others. LÄS MER
4. al-Sulamīs väg till teologi : Sufism som ett alternativ till islamisk rationalism
Master-uppsats, Uppsala universitet/Systematisk teologiSammanfattning : Islamic theology is a new invention in today’s secular universities, at least when it comes to studying Islam with a critical and constructive approach. As a muslim practice theology is often perceived as ʿilm al-kalām, with its use of philosophical method to gain knowledge of God. LÄS MER
5. ”Ibland är det halva klassen som inte fattar, men det vågar de inte säga” : Anonyma digitala enkäter som ett stöd i filosofiundervisningen i gymnasieskolan
L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syftet med arbetet är att undersöka eventuella vinster med att använda anonyma digitala enkäter i filosofiundervisningen i gymnasieskolan. Utgångspunkten är vissa elever kan vara mindre benägna att delta muntligt under filosofilektioner jämfört med lektioner i andra ämnen, vilket delvis kan kopplas till att eleverna upplever att de riskerar att utsättas för epistemisk orättvisa i form av vittnesorättvisa. LÄS MER