Sökning: "ergonomi skolan"
Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser innehållade orden ergonomi skolan.
16. VR from a Learning Perspective
Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologiSammanfattning : Det finns många exempel på att använda teknologi i skolan för att förbättra elevers lärande. En relativt oanvänd teknologi i utbildning är Virtual Reality. De flesta VR applikationer som används i utbildning idag är passiva virtuella studiebesök, där användaren interagerar med applikationen genom att observera den virtuella världen. LÄS MER
17. Seat belt and headrest adjustment: Increasing truck driver comfortability
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM); KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Truck drivers spend long, consecutive periods of time seated down, and the truck cab becomes their immediate work environment. Therefore, it is important to make sure that this space is properly adapted to fit the driver’s needs well. The driver seat is something the driver are very much in contact with. LÄS MER
18. Utveckling av arbetsmiljöwiki : Spridning av offentligt arbetsmiljömaterial
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : På webbplatsen arbetsliv.org finns webbsidorna branschkunskap och ämneskunskap innehållandes länkar till andra webbsidor, med fakta kring arbetsmiljö. LÄS MER
19. How can the control and interaction principles be improved for games in virtual reality : A qualitative study to create interaction design guidelines that limits the effect of cybersickness
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : With new VR devices entering the consumer space, the interest in the industry is growing immensely. There is currently limited information regarding controls and cybersickness in VR and the available recommendations are narrow in their nature. LÄS MER
20. Gaze Assisted Ergonomics : Means of expediting computer usage for the physically impaired
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : The degree project explores the interaction between computers and users who, due to physical impairments are unable to use computer mice and/or keyboards. The users are given alternative means of input,namely eye tracking and speech recognition. The interactions are studied using experiments that are based on the Wizard of Oz-method. LÄS MER