Sökning: "esports"

Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade ordet esports.

  1. 1. Gamers och Esportares självskattade livstillfredsställelse : En kvantitativ tvärsnittsstudie

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :David Engberg; [2024]
    Nyckelord :Esport; Gamers; Life satisfaction; Game; Well-being; Esport; Gamers; Livstillfredsställelse; Spel; Välbefinnande;

    Sammanfattning : En kvantitativ tvärsnittsstudie som undersökts via en digital frågeenkät i syfte att se omdet fanns en korrelation mellan antal spelade timmar och självuppskattad livstillfredsställelsebland gamers och esportare.Livstillfredsställelse beskrivs enligt Kobau et al. LÄS MER

  2. 2. Formulering av HPWS i ideella föreningar : En studie om implementationsmöjligheter av HPWS i ensvensk esportförening

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Rasmus Linnarsson; [2023]
    Nyckelord :HPWS; UWES; Turnover Intention; non-profit association; correlation coefficient; linear regression.;

    Sammanfattning : This study aims to examine and identify possibilities andprerequisites for implementing a High Performance Work System(HPWS) in a Swedish non-profit association’s operations. Theessay assumes a set of frameworks in the form of HPWS practiceswhich are defined in previous research in order to determine andevaluate the implementation possibilities in the association. LÄS MER

  3. 3. Förutsäga spelresultat i Dota 2 med NLP och maskininlärningsalgoritmer

    Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Bálint Sándor; Ziping Wan; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Esports has grown quickly in recent years, and the business has produced a ton of specifications-based data that is simple to obtain. Because of the aforementioned traits, data mining and deep learning techniques can be used to direct participants and create winning strategies. LÄS MER

  4. 4. "An Accident of History" : Discussing Gender Inequalities within the Esports Industry

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Francesco Krämer; Charline Wolf; [2023]
    Nyckelord :esports; gaming; gender; masculinity; collective identity; standpoint theory; sexual harassment; feminism;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Does esports participation help in developing computer literacy skills?

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Mihai Gabriel Bodnarescu; Jacob Granstedt; [2023]
    Nyckelord :Esports; Computer literacy; League of Legends;

    Sammanfattning : In this paper, we have focused on possible connections between Esports, more narrowly League of Legends, and increased Computer Literacy Skills.  The purpose of this study was to research Esports and Computer Literacy skills and analyse the possible link and how it might overall help one’s day-to-day life, job prospects and more by using Esports as a tool for learning Computer Literacy Skills. LÄS MER