Sökning: "etnografi 2017"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden etnografi 2017.
1. Växeln, hallå hallå! En etnografisk studie om omorganiseringen från telefonväxel till kontaktcenter i Malmö stad
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Genusvetenskapliga institutionenSammanfattning : In May of 2017, the city council of Malmö decided to establish a new contact center. This contact center replaced the original call center with the expectation to increase democracy, accessibility, and more efficient service. LÄS MER
2. Power and Patients : An ethnological study of access to maternity care in rural Sweden
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : In february 2017 the maternity ward in Sollefteå was shut down. The citizens of the surrounding area, Ådalen, thus have more than two hours - with private transportation on narrow roads without phone connection - to the nearest maternity ward. LÄS MER
3. SINNLIG (sensuous) in Beijing : towards an Artistic Ethnography
Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för skådespeleriSammanfattning : Projektet bygger på åtta veckors fältarbete på en oberoende teater i Peking våren 2017,baserat på antropologisk och konstnärlig metod. Det är ett försök att utveckla begreppet konstnärlig etnografi, samt tillämpa det praktiskt. LÄS MER
4. Att gestalta det tredimensionella: Ett praktiskt prövande i mötet mellan Bild och Geografi
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Grunden till det här arbetet är att vi upplevde en avsaknad av forskning inom ämnesövergripande arbete mellan skolämnena Bild och Geografi. Genom att belysa gemensamma punkter mellan ämnena i form av begrepp kring tredimensionalitet och prövande genom gestaltning har avsaknaden undersökts. LÄS MER
5. Att bjuda in eller stänga ute : En religionsdidaktisk studie av inkludering i religionskunskapsundervisningen.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : This study aims to examine whether or not teachers of religious studies in Swedish high schools manage to create an including atmosphere in the classroom, and what they are doing to achieve it. The research has been done by participant observation and is of a qualitative nature, where six different lessons taught by six different teachers have been examined and analysed. LÄS MER