Sökning: "ett ansikte"

Visar resultat 1 - 5 av 317 uppsatser innehållade orden ett ansikte.

  1. 1. “Då sitter vi där i våra rutor på Teams” : En komparativ fallstudie om kollektivt lärande inom team som arbetar helt eller delvis på distans

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Maja Plars; Linnea Malmström; [2024]
    Nyckelord :Collective learning; distance work; virtual teams; community of practice; learning; Kollektivt lärande; distansarbete; virtuella team; praktikgemenskaper; lärande;

    Sammanfattning : Då det finns ett intresse för den kollektiva lärprocessen inom många organisationer är syftet med studien att undersöka hur processen sker och hur den påverkas inom team som arbetar helt eller delvis på distans. För att förstå vad som påverkar lärprocessen och hur den kan främjas har studien undersökt vilka förutsättningar för kollektivt lärande som finns i teamen, främst utifrån en teori om att praktikgemenskaper underlättar teamets lärande. LÄS MER

  2. 2. Flaggskeppsbyggnader som instrument i platsmarknadsföring : En fallstudie på Sara kulturhus i Skellefteå

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Petra Jonsson; [2024]
    Nyckelord :Flaggskeppsbyggnad; platsmarknadsföring; marknadsstrategi; Skellefteå; Sara kulturhus;

    Sammanfattning : Flaggskeppsbyggnader är både en del av städers marknadsstrategier och en plats där stadens varumärke manifesteras i de praktiker byggnaden bjuder in till. Denna uppsats undersöker hur flaggskeppsbyggnader används som ett instrument i platsmarknadsföring genom en fallstudie på Sara kulturhus i Skellefteå. LÄS MER

  3. 3. Dare. Dream. Done. [Sparkles emoji] : Pragmatic functions and sentiment of emojis in tweets by American, English, Australian, Indian, and Nigerian users

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Kristoffer Olsén; [2024]
    Nyckelord :ambiguity; computer-mediated communication; cyberpragmatics; emoji; emoji usage pattern; national variety; pragmatics; sentiment; tweets; användningsmönster för emojis; attityd; cyberpragmatik; datorförmedlad kommunikation; emoji; nationell variation; pragmatik; tvetydighet; tweets;

    Sammanfattning : Emojis can be ambiguous, even when used within one and the same language and geographic region, but they are also a globally accessible language in computer-mediated communication. This paper aims to examine if emoji usage across five different national varieties of English (American, English, Australian, Indian, and Nigerian), geographically located on five different continents, exhibits similar pragmatic functionality and sentiment. LÄS MER

  4. 4. Samverkan mellan fritidshem och hem efter pandemin.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Edvin Skoglund; Hanna Palmgren; [2023-10-19]
    Nyckelord :coronapandemin; fritidshem; fritidshemslärare; fritidshemspersonal; föräldrasamverkan; samverkan med hemmet; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : Eftersom skolan har ett ansvar att arbeta för ett systematiskt kvalitetsarbete samt utvecklande arbete blir bristen på forskning kring fritidshemmet käppar i hjulet för detta. När coronapandemin 2020-2022 drabbade världen blev kontakten mellan skolan och hemmet annorlunda än den varit innan. LÄS MER

  5. 5. När makten får ett ansikte : En kritisk diskursanalys av hur klädkonsumtion framställs av influencern Bianca Ingrosso

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Linnea Norström; Mediana Jusufi; [2023]
    Nyckelord :Consumer society; Acceleration; Influencers; Sustainability; Power relations; Clothing consumption; Konsumtionssamhället; Acceleration; Influencers; Hållbarhet; Maktförhållanden; Klädkonsumtion;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka hur influencern Bianca Ingrosso framställer klädkonsumtion på YouTube. Med en bakgrund av en ökad medvetenhet kring klädkonsumtionens klimatpåverkan genomfördes en kritisk diskursanalys för att undersöka hur Bianca Ingrosso idag kan ha makt över konsumtionsdiskursen och därmed upprätthålla ohållbara konsumtionsnormer i samhället. LÄS MER