Sökning: "exciting brand"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden exciting brand.

  1. 1. SBM Paper: The House of Gucci in 2022

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jessica van Zeijderveld; Siannie Quartero; Iris Martine Theresia Arts; [2022]
    Nyckelord :SBM paper; case study; Gucci; Social Sciences;

    Sammanfattning : “You smell that? Smell that. This is legacy.” - Aldo Gucci [Al Pacino, The House of Gucci] Recently, the movie ‘House of Gucci’ was released revolving around the dark twists and turns that the brand Gucci went through internally. Including the rise and fall of the Gucci dynasty, from betrayal to murder. LÄS MER

  2. 2. Influencers framgångssaga : En kvantitativ innehållsanalys om hur svenska modeinfluencers använde sin självpresentation på Instagram under 2019.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Fanny Sundberg Tisell; [2021]
    Nyckelord :Självpresentation; influencers; Instagram; personligt varumärke; Goffman; kvantitativ innehållsanalys.;

    Sammanfattning : In today’s media society and the growth of user-generated content, everyone has the opportunity to create their own content on social media. Instagram influencers are an exciting phenomenon considering that ordinary people have started documented their everyday lives through photographs and gained a large group of followers and started earning money on their content. LÄS MER

  3. 3. Branding, förpackning och genus : En uppsats om parfymindustrins strategier

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Susanna Fält; [2021]
    Nyckelord :perfume; branding; graphic design; packaging design; strategic communication; visual communication; semiotics; visual rhetoric; gender; parfym; branding; grafisk design; förpackningsdesign; strategisk kommunikation; visuell kommunikation; semiotik; visuell retorik; genus;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen undersöker hur parfymproducenter väljer att visuellt kommunicera sina varumärken och designa förpackningar. Detta utförs genom visuell retorik där studien undersöker de strategier som använts i reklam samt hur brandingen återspeglas i förpackningsdesignen. LÄS MER

  4. 4. Investera i traditionell eller digital media? Typ av medias effekt på finansteknologiska företag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lina Sellén Stackegård; Sandra Berglund; Olivia Boberg; [2020]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Investera i traditionell eller digital media? Typ av medias effekt på finansteknologiska företag Seminariedatum: 2020-01-16 Kursnamn: FEKH29, Examensarbete på kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng. Författare: Sandra Berglund, Olivia Boberg & Lina Stackegård Handledare: Burak Tunca Nyckelord: Brand equity, brand personality, Svenska Dagbladet, Instagram, LinkedIn Syfte: Syftet med den vetenskapliga rapporten är att undersöka och beskriva i vilken utsträckning val av media, traditionell kontra digital, påverkar konsumenters uppfattning av ett företags brand equity. LÄS MER

  5. 5. Industry Branding i IT-branschen : Industry Branding – en möjlighet för svenska IT-företag att marknadsföra och attrahera unga, kvinnliga medarbetare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Industriell Ekonomi

    Författare :Emma Olausson; Cecilia Sjöberg; [2020]
    Nyckelord :Industry branding; Employer branding; Brand identity; Brand image; Employer attractiveness;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this study is to investigate how IT companies can apply Industry branding in their marketing strategy, with the aim to market the IT industry to influence young women to choose an IT education at a college or university. Method – The study has an explorative purpose to provide new insights on the topic of Industry branding. LÄS MER