Sökning: "exempel på intervjuguide kvalitativ"

Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden exempel på intervjuguide kvalitativ.

  1. 1. Ska det kallas fri lek? : En fenomenografisk studie om förskollärares och barns uppfattningar om fri lek i förskolans inomhusmiljö.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Jessica Amneteg; Julia Hultberg; [2024]
    Nyckelord :Democracy; Free play; Influence; Demokrati; Fri lek; Inflytande;

    Sammanfattning : Abstract The purpose of our study is to describe preschool teachers and children’s experience of influence in free play in the preschool indoor environment.  In our study, we have used semi-structured questions with a flexible interview guide that gives space to develop the answers. LÄS MER

  2. 2. Låt barnen leka! : Förskollärares resonemang om lek i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Emma Henningsson; [2023]
    Nyckelord :approaches; play environment; learning environment; play-based pedagogical approach; preschool teachers.; förskollärare; förhållningssätt; lekmiljö; lärmiljö; lekpedagogiskt arbetssätt.;

    Sammanfattning : The study has been conducted with the purpose to increase knowledge about preschool teachers´ conceptions and how play emerges as a tool for stimulating children´s learning and development in the reasoning of preschool teachers. A qualitative method with semi-structured interviews and a flexible interview guide was used to collect data. LÄS MER

  3. 3. Digital vägledning efter coronapandemin : En kvalitativ studie om studie- och yrkesvägledares förhållningssätt till digital vägledning efter coronapandemin

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Daniel Möcklö; Johan Hebro; [2022]
    Nyckelord :Studie- och yrkesvägledning; digital vägledning; face-to-face-samtal; coronapandemi; kommunikation.;

    Sammanfattning : Från och med 1 april 2022 klassas inte längre Covid-19 som en allmänfarlig- eller samhällsfarlig sjukdom och restriktionerna som tidigare tvingade fram digital vägledning i skolor gäller inte längre.Studiens syfte och frågeställning är att undersöka hur studie- och yrkesvägledare förhåller sig till digital vägledning efter covid-19 pandemin och vilka fördelar- samt nackdelar de upplevt med digital vägledning. LÄS MER

  4. 4. Distriktssköterskans erfarenhet av att möta kvinnor i klimakteriet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Nedzada Hamzic; Ylva Nordblom; [2022]
    Nyckelord :Distriktssköterska; empowerment; erfarenhet; klimakteriet; kunskap; kvinnor; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Klimakteriet är en fas som drabbar kvinnor mitt i livet med varierande symtom. Kvinnorna upplever klimakteriet olika beroende på kvinnans bakgrund, erfarenhet, kultur och sociala kontext. LÄS MER

  5. 5. Att bli och att vara en kvinnlig toppledare i en industristad : En kvalitativ studie om möjligheter och utmaningar med att bli och att vara en kvinnlig verkställande direktör i den medelstora staden Skellefteå

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Amanda Gustavsson; Lisa Nordfelth; [2022]
    Nyckelord :Kvinnlig VD; utmaningar; möjligheter; motivation; självtillitsteorin; självbestämmandeteorin; glastaket;

    Sammanfattning : Denna undersökning fokuserar på kvinnliga verkställande direktörer (VD:ar) i industristaden Skellefteå. Syftet med denna kvalitativa undersökning är att undersöka vilka möjligheter, utmaningar, drivkrafter och stödfunktioner som kvinnliga VD:ar i Skellefteå har stött på längs vägen till toppen samt i deras nuvarande position. LÄS MER