Sökning: "exhibit marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden exhibit marketing.
1. What Girls Are Made Of? : A Critical Overview of Gender Stereotyping in Advertising and Research-based Recommendations for Stakeholders
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Könsstereotypisering i reklam är ett genomgripande problem som fortsätter att forma och förstärka samhällets normer och uppfattningar om könsroller. Denna masteruppsats syftar till att ge en översikt över den problematiska naturen av könsstereotypisering i reklam, där man belyser de relaterade frågorna och deras konsekvenser, samtidigt som man erbjuder forskningsbaserade rekommendationer till intressenter för att främja mer inkluderande och rättvisa reklampraktiker. LÄS MER
2. Konsumentbeteende inom mode under en tid av hög inflation : En kvalitativ studie som utforskar modekonsumenters upplevda värde och engagemang
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : I kontexten av ekonomiska förändringar har skiftande konsumentbeteenden betydelse. Ett exempel är att den höga inflationen i Sverige har medfört ett förändrat konsumentbeteende gällande behov och köp av icke-nödvändiga varor som modeprodukter. LÄS MER
3. Dina styrkor gör oss starkare : En kvantitativ och semiotisk analys av Försvarsmaktens marknadsföring genom reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : This study examines how The Swedish Armed Forces (SAF) communicates via their commercials and how this may affect their brand. The Swedish Armed Forces has always been an important authority and their priority is to prevent war and crisis in Swedish society. LÄS MER
4. Unga svenska TikTok-användare och konsumtion : Effekten av organisk marknadsföring av trendiga skönhetsprodukter som påverkar unga svenskars konsumtion
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : This study includes an analysis and an understanding of the issue in the subject area of young adults in Sweden, TikTok, consumption and organic marketing. The purpose of the study is to examine how organic marketing on TikTok can influence young adults’ consumption, specifically of beauty products. LÄS MER
5. Inverkan av mjukvaruanvändarupplevelse (UX) på kundnöjdhet med mobiltelefon: Användare (Android och iOS)
Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : This research analyzes the relationship between software usability, software identification,software value (User Experience) with customer satisfaction within the dynamic landscape of mobileoperating systems. With the growing importance of user experience (UX) in software design, the studyexplores how these factors collectively influence users' overall satisfaction, with a specific focus on theAndroid and iOS platforms. LÄS MER