Sökning: "expansion usa nya marknader"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden expansion usa nya marknader.

  1. 1. ”Vi jobbar med hela världen i princip” : Internationaliseringens betydelse för organisationskulturen och strukturen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fumilayo Amao; Johanna Hakala; [2016]
    Nyckelord :Expansion; extern miljö; intern miljö; internationalisering; organisationskultur; organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Allt fler företag väljer att expandera och öppna upp kontor i nya länder, vilket inte alltid sker helt oproblematiskt. Vid en expansion till ett nytt land sker en internationalisering som innebär en ny intern miljö med en organisationskultur och struktur som växer fram på den specifika enheten, men också en extern miljö bestående av marknaden där enheten är verksam. LÄS MER

  2. 2. Kan samma expansionsstrategi fungera på olika marknader? En studie av H&Ms etablering på den amerikanska marknaden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Levén; [2005]
    Nyckelord :Expansion; Strategi; Demografi; Företagskultur; Tyst kunskap; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Mycket teori finns som behandlar skillnader mellan olika länder och hur detta påverkar hur ett företag väljer att expandera in på nya marknader. Dock måste ett företag inte ha en väl genomtänkt strategi för att etablera sig i USA så länge företagets medarbetare besitter en tyst kunskap om var de önskar etablera sig. LÄS MER