Sökning: "exponering i butik"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden exponering i butik.

  1. 1. Återförsäljarens mixed branding strategier : Beslutsfattande vid exponering av lyxvarumärken i fysisk butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alexander Oberg; Michelle Edvinsson; Lamija Cekic; [2023]
    Nyckelord :Retailers; mixed branding; luxury fashion; marketing; visual merchandising; exposure and decision making; Återförsäljare; mixed branding; lyxmode; marknadsföring; visual merchandising; exponering och beslutsfattande.;

    Sammanfattning : Studien har med en kvalitativ ansats analyserat och diskuterat återförsäljarens beslutsfattande vid exponering och marknadsföring av lyxvarumärken, inom ramen för mixed branding strategier. Studiens syfte har grundat sig på att utforska tillvägagångssättet, hur återförsäljare tillämpar marknadsföringsstrategier och riktlinjer, samt återförsäljarens ansvar vid exponering och marknadsföring i fysisk butik. LÄS MER

  2. 2. Visual Merchandising : Visual Merchandising i livsmedelsbutiker med fokus på ekologiska livsmedel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennie Petersson; Julia Halén; Fanny Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Organic foods; grocery stores; Visual Merchandising; Marketing Mix; display; Ekologiska livsmedel; livsmedelsbutiker; Visual Merchandising; Marknadsmix; exponering;

    Sammanfattning : An extensive number of previous studies have examined the consumption of organic foods from a consumer perspective, and previous studies that have examined Visual Merchandising have primarily focused on the fashion industry. The purpose of this study is to investigate how three physical grocery stores work with Visual Merchandising when displaying organic foods. LÄS MER

  3. 3. Covid-19-pandemins konsekvenser på svenskt näringsliv - en Space Syntax analys

    Master-uppsats, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Sebastian Roos; August Cnattingius; [2021]
    Nyckelord :Covid-19-pandemin; Coronavirus; Konkurser; Arbetslöshet; Space Syntax; Regressionsanalys; Gränshandel; Footfall; Rörelsemönster; Detaljhandel; Restaurang; Hotell; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : I december 2019 upptäckte smittskyddsmyndigheten i Kina ett helt nytt virus som senare skulle visa sig spridas och bryta ut till en pandemi över hela världen. Viruset har sedan dess fått namnet SARS-CoV-2 och bidrar till sjukdomen Covid-19. LÄS MER

  4. 4. Barnens kläder och barnens kön : Könsneutral exponering som problem i butik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linnea Borg; Melina Gotstig; Hanna Sköld; [2017]
    Nyckelord :visual merchandising; gender neutral; girl-and boy clothes; parent’s shopping behavior; gender norms; butikskommunikation; könsneutralitet; flickkläder; pojkkläder; föräldrars shoppingvanor; könsnormer;

    Sammanfattning : Physical stores are facing challenges in the retail market when more customers choose to shop online. As to the competition, it has become more important to stand out, especially through visual merchandising which implicate the stores visual communication towards the customers. LÄS MER

  5. 5. Varför du köper på impuls : En kvantitativ studie om vad som påverkar konsumentens impulsköp i butiken

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Karin Jonsson; Frida Mandelin; [2016]
    Nyckelord :Konsumentbeteende Impulsköp Handel Butiksmiljö;

    Sammanfattning : Detaljhandeln uppvisar idag stigande försäljningssiffror men en betydligt lägre ökning när det kommer till vinster, där framför allt sällanköpsvaruhandeln har problem med en sjunkande rörelsemarginal (HUI Research 2014). Den traditionella konsumenten har gått från att tidigare ha ett fokus på produktrelaterade aspekter till att idag vara intresserad av upplevelser i samband med sin konsumtion (Mascarenhas et al. LÄS MER