Sökning: "export turism i sverige"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden export turism i sverige.

  1. 1. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jogér Sebastian; [2022]
    Nyckelord :turism; måltidsturism; marknadsföring; måltidskultur; kultur; mat; foodie; nation branding; storytelling; profilering;

    Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER

  2. 2. Turistorganisationernas arbete med den kinesiska marknaden i Sverige : En studie om den kinesiska marknaden i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Elin Arnell; Matilda Andersson; [2018]
    Nyckelord :Turism; Kinesiska marknaden; Marknadsföring; Destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Turism är ett fenomen som existerar i hela världen och som förändras och utvecklas kontinuerlig, en marknad som har växt snabbast i hela världen de senaste åren är den kinesiska marknaden. Förutsättningar för att turism ska uppstå på en destination grundas bland annat på att det finns en sevärdhet som är attraktiv. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring i sociala medier bland skärgårdsföretag : En kvalitativ studie kring användning av sociala medier hos skärgårdsföretag inom projektet Archipelago Business Development

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Evelina Björninen; Michael Chammas; [2018]
    Nyckelord :Social media; WOM; eWOM; tourism; marketing; Sociala medier; WOM; eWOM; turism; marknadsföring;

    Sammanfattning : I Sverige och Finland har besöksnäringen vuxit med ett exportvärde som ständigt ökat. Dock är detta främst förekommande i storstäderna. På beslut av Sveriges regering och EU har utvecklingsprojektet Archipelago Business Development trätt fram, med uppdrag att stärka digital satsning i skärgården. LÄS MER

  4. 4. Export inom gränserna : En studie om förutsättningar för medicinsk turism i Sverige

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Kim Johansson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : International trade in services has increased over the past 30 years as a result of progress in information and communication technology, increased focus on services from the manufacturing sector and the establishment of trade associations. The international market for healthcare services, also referred to as medical tourism, is growing more and more. LÄS MER

  5. 5. Varumärket Sverige : En fallstudie om hur VisitSweden arbetar med varumärket Sverige mot internationella turister

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Maria Gunvaldsson; Alexandra Jaccopucci; [2012]
    Nyckelord :Branding; integrated communication; Nation branding; place branding; image; brand; tourism; Branding; integrerad kommunikation; Nation branding; NSU; place branding; Sverige¬bilden; varumärke; varumärkesbyggande; VisitSweden; turism- och besöksnäringen;

    Sammanfattning : Syftet med denna fallstudie är att undersöka på vilket sätt VisitSweden arbetar med Sveriges varu­märke mot internationella turister och besökare, samt hur de samarbetar med besöksnäringen för att stärka varumärket Sverige. Metodmässigt har vi genomfört en fallstudie på VisitSweden vars uppdrag är att marknadsföra Sverige till internationella turister och besökare. LÄS MER