Sökning: "exportmognad"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet exportmognad.

  1. 1. Turistorganisationernas arbete med den kinesiska marknaden i Sverige : En studie om den kinesiska marknaden i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Elin Arnell; Matilda Andersson; [2018]
    Nyckelord :Turism; Kinesiska marknaden; Marknadsföring; Destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Turism är ett fenomen som existerar i hela världen och som förändras och utvecklas kontinuerlig, en marknad som har växt snabbast i hela världen de senaste åren är den kinesiska marknaden. Förutsättningar för att turism ska uppstå på en destination grundas bland annat på att det finns en sevärdhet som är attraktiv. LÄS MER

  2. 2. Att skapa en exportmogen destination : En studie om Storbritannien som växande marknad att besöka Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Cecilia Wallin; Helena Klein; [2018]
    Nyckelord :Destinationsutveckling; platsmarknadsföring; exportmognad; konsumentbeteende; upplevelse;

    Sammanfattning : I föreliggande studie kommer vi som skrivit uppsatsen, bland annat redogöra för begreppet exportmognad med utgångspunkt i destinationsutveckling och platsmarknadsföring. Genom att öka den teoretiska förståelsen samt redogöra för den empiriska situationen uppsatsen bygger på, besvarar vi studiens syfte och frågeställningar. LÄS MER

  3. 3. Tillväxtmöjligheter på Indiska marknaden : En uppsats om svenska energiteknikföretags potential att lyckas i Indien med förnybara energikällor

    Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Mattias Kalnins; Tobias Pettersson; [2014]
    Nyckelord :Growth opportunities; renewable energy; economy; frugal innovation; exports maturation.; Tillväxtmöjligheter; förnybara energikällor; ekonomi; frugal innovation; exportmognad.;

    Sammanfattning : Indien är en tillväxtmarknad med många möjligheter; det är en plats för nytänkande och frugala innovationer. Frugala innovationer är ett fenomen som Indien är välkänt för. I grunden uppstår frugala innovationer genom sparsamhet i processen för att ta fram effektiva lösningar. LÄS MER

  4. 4. Destinationsutveckling och Fysisk planering : En Fallstudie om möjligheterna i Stockholms ytterstad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för geografi och ekonomisk historia

    Författare :Emma Lindberg; [2013]
    Nyckelord :Destination development; Spatial planning; Export mature destination; Collaboration; Attraction; Physical Availability; Challenges.; Destination utveckling; Fysisk planering; Exportmogen destination; Samverkan; Attraktion; Fysisk tillgänglighet; Utmaningar.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka om fysisk planering kan samverka eller kombineras med destinationsutveckling genom en fallstudie av Stockholms stad för att skapa attraktiva destinationer i stadens ytterstadområden.Undersökningen omfattar en fallstudie av Stockholms fysiska planering och destinationsutveckling. LÄS MER

  5. 5. Turism i Stockholms skärgård : - ur ett exportmognadsperspektiv 

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Anna Boustedt; Susanne Löfgren; [2011]
    Nyckelord :Skärgårdsturism; Destinationsutveckling; Destinationsmarknadsföring; Exportmognad; Internationalisering; Öppen Skärgård; Visit Skärgården; Scandinavian Islands.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens syfte är att undersöka och analysera hur nyckelaktörer arbetar med att göra Stockholms skärgård till en exportmogen turistdestination. För att uppnå detta syfte har vi utgått från forskningsfrågan: ·     Hur arbetar Stockholm skärgårds nyckelaktörer med destinationsutveckling och destinationsmarknadsföring för att attrahera fler internationella besökare?                                                                                                                         Sverige som turistdestination har ökat markant i attraktionsvärde under de senaste åren, och därför måste Sverige kunna leverera mer exportmogna destinationer, så vi kan möta de utländska besökarnas behov och krav. LÄS MER