Sökning: "extern kommunikation medie och kommunikationsvetenskap"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden extern kommunikation medie och kommunikationsvetenskap.
1. Färgkriget : provokationsförhållanden inom det konstproducerande fältet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : I dagens samhälle åstadkommer konst sällan en chockartad reaktion eftersom konsten nästintill förväntas vara alstrad i syfte att provocera. Trots det kvarstår en för det konstproducerande fältet sedan länge etablerad strävan efter att skapa provokativ konst. LÄS MER
2. En kvalitativ studie om organisationers utvärdering av extern kommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : This study aims to chart and enhance the knowledge of organizations’ evaluation of communication. The purpose is to understand what organizations evaluate, how they proceed and why it is important, as well as potential challenges they currently face. LÄS MER
3. Rykteskapital; fördelaktigt när det spårar ur : En kvalitativ textanalys av SJ:s pressmeddelanden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
4. ÄVEN OM DET INTE ÄR SANT SÅ ÄR DET EN BRA HISTORIA En studie om storytelling inom den svenska modebranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: Examinationsarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Vt 2017 Handledare: Orla Vigsø Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 38 Antal ord: 14 980 Nyckelord: Storytelling, strategisk kommunikation, marknadsföring,differentiering, retorik, myter, modebranschen Syfte: Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur olika företag inom den svenska modebranschen använder sig av och ser på fenomenet storytelling. Teori: Storytelling som strategisk kommunikation, retorikens grund, storytellingensperspektiv, differentiering samt myter Metod: Kvalitativa respondentintervjuer Material: Tre respondenter från tre olika företag inom den svenska modebranschen Resultat: Det övergripande resultatet visar att respondenterna framför allt använder sin storytelling för extern påverkan. LÄS MER
5. Kommunikationsyrket - propaganda eller legitim profession? : En kvalitativ studie av kommunikationschefers upplevde roll och legitimitet inom kommunala organisationer
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Kommunikationsbranschen har länge dragits med ett negativt rykte och studier har visat att allmänheten har lågt förtroende för kommunikatörer och deras arbete. Under de senaste tio åren har kommunikatörens legitimitet ifrågasatts av externa parter men studier visar även att interna parter stundvis motverkar branschens strävan mot ökad legitimitet och professionalisering. LÄS MER