Sökning: "external environment in marketing"

Visar resultat 6 - 10 av 71 uppsatser innehållade orden external environment in marketing.

  1. 6. "Vad gör DU specifikt för att se till att värdegrundsarbetet håller?" : En jämförande studie kring värdegrundsarbete i en privat och en kommunal verksamhet utifrån ett chefsperspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Helena Carmesund; [2023]
    Nyckelord :Core values; behaviour; brand values; Värdegrundsord; core values; värdegrundsarbete; värderingar; brand values; behaviour;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en jämförande studie av en privat och en kommunal verksamhet som båda bedriver omsorgsboenden. Syftet med uppsatsen har varit att bidra med kunskap om organisationers värdegrundsarbete utifrån ett chefsperspektiv med fokus på funktion, mål och utvärdering. LÄS MER

  2. 7. Travsporten, från fysiskt till digitalt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jonathan Pålsson; Karl Bäck; Albin Sopi; [2023]
    Nyckelord :Marknadsmixen; The Sports Product; Travsportens struktur; Omvärldsmiljö; Marknadsföring av travsporten; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Travsporten, från fysiskt till digitalt. Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29 - Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Albin Sopi, Jonathan Pålsson, Karl Bäck Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelbegrepp: Marknadsmixen, The Sports Product, Travsportens struktur, Omvärldsmiljö, Marknadsföring av travsporten Problem/forskningsfråga: Hur har marknadsföringen av travsporten förändrats över tid? Syfte: Denna uppsats syftar till att utforska och förstå förändringarna i travsporten över tid, med särskild fokus på förändringar i marknadsföring, erbjudande och publik, samt orsakerna till dessa förändringar. LÄS MER

  3. 8. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jogér Sebastian; [2022]
    Nyckelord :turism; måltidsturism; marknadsföring; måltidskultur; kultur; mat; foodie; nation branding; storytelling; profilering;

    Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER

  4. 9. Integrating horticultural and arable crops : a sustainable way to increase vegetable production in Scania?

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Stina Helena Mortensen; [2022]
    Nyckelord :Horticulture; agriculture; vegetables; crop rotation; crop sequence; diversification; integration; ecosystem services; farmers’ attitudes;

    Sammanfattning : Modern arable production is associated with a highly homogenous landscape with few cultivated species and is relying heavily on external chemical inputs. Intensive vegetable production, on the other hand, is associated with environmental costs such as increased risk of nutrient leaching and loss of soil organic matter. LÄS MER

  5. 10. Secret sustainability: A case study of why a company might go silent with its green achievements

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Antonia Alan; Jenny Trolläng; [2022]
    Nyckelord :Greenhushing; Green Blushing; Green Communication; Green Marketing; Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : Greenhushing is acknowledged as a growing concerning behavior referring to when companies deliberately avoid communicating their green achievements. Thus, while companies do substantial work within sustainability, these efforts are strategically or involuntarily not communicated, but why? The research field on greenhushing remains nascent, and scholars have inadequately explained why greenhushing occurs, particularly has previous literature overlooked the strategic perspective and company- specific circumstances. LÄS MER