Sökning: "färgnyanser"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet färgnyanser.

  1. 1. Hur påverkar olika färgnyanser användares känslomässiga intryck iwebbdesign?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Simon Berg; Ellinor Szorath; Sebastian Ternevid; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Musikens uttryck i målandets motiv : En studie om hur musiken påverkar elevers estetiska uttryck och skaparglädje i bildskapandet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Celina Beveridge; [2022]
    Nyckelord :Musikgenre; Skaparglädje; Estetiska uttryck; Emotionell smitta; Episodiskt minne;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är att undersöka hur musik kan påverka elevers bildskapande när det kommer till val av färgnyanser, penseldragens rörelser och former. Samt elevers upplevelse och känslor av viljan att skapa något nytt i bildundervisningen. LÄS MER

  3. 3. Färger och förtroende i e-handel

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Starfighter Johansson; [2021]
    Nyckelord :Colour; trust; e-commerce; trust; credibility; visual design; user experience; Färg; förtroende; e-handel; tillit; trovärdighet; visuell design; användarupplevelse;

    Sammanfattning : Färgerna på en webbsida har potential att direkt påverka användarens uppfattning om webbsidan, dess trovärdighet och känslan av förtroende. Användaresuppfattning om färg varierar starkt beroende på kontext och över tid. LÄS MER

  4. 4. Coca-Cola Company - En färgstark personlighet : En undersökning i färgers förmåga att förmedla varumärkesidentitet i reklamfilm

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Viktor Kasurinen; [2019]
    Nyckelord :Färgteori; varumärkesidentitet; reklamfilm; komparativ analys; bildanalys;

    Sammanfattning : Denna uppsats ämnar undersöka hur färg kan användas i reklamfilm för att uttrycka en varumärkesidentitet och stärka filmers bildspråk. I detta syfte så genomfördes en komparativ bildanalys där tre reklamfilmer från företaget Coca-Cola Company jämfördes utifrån hur filmerna använde sig av färg. LÄS MER

  5. 5. Undersöka genom att skissa : en metod att uppleva en plats genom olika skisstekniker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Sara Holmberg; [2019]
    Nyckelord :platsanalys; platsbesök; skissa; skisstekniker;

    Sammanfattning : Landskapsarkitekter använder ofta skissen för att utforska och att förmedla idéer. Men skissandet kan även vara en del av ett analysskede, exempelvis vid ett platsbesök där en befintlig plats analyseras med dess skala, linjer, topografi med mera. LÄS MER