Sökning: "för och nackdelar med marknadsföring på internet"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden för och nackdelar med marknadsföring på internet.

  1. 1. Sociala medier : Ovärderlig resurs eller förlorade kunder?

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maria Leskinen; Jennie Andreasen; [2015]
    Nyckelord :Marketing; social media; word-of-mouth; customer relationship management; customer loyalty; Marknadsföring; sociala medier; mun-till-mun; relationsmarknadsföring; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Sociala medier har på sistone vuxit till att bli ett mycket populärt verktyg för att kommunicera med folk världen över. Användandet av sociala nätverk har ökat explosionsartat de senaste åren och företag har insett att detta bjuder på en fantastisk möjlighet till att nå ut till kunder runt hela jorden, via ett nästintill gratis forum. LÄS MER

  2. 2. Google AdWords och varumärkesanvändning på internet - En studie över den rättsliga hanteringen av sökordsannonsering i Sverige, Danmark, Norge och Storbritannien

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Dominique Witterlund; [2014]
    Nyckelord :Marknadsrätt; Immaterialrätt; Sökordsannonsering; Keyword Advertising; Google AdWords; Law and Political Science;

    Sammanfattning : För var dag som går blir vårt samhälle allt mer beroende av teknik och snabb och lättillgänglig information. De flesta av oss söker dagligen efter någon sorts information på internet. Vi gör sökningar på allt som är av intresse för oss för stunden och allt fler inköp görs numera på nätet. LÄS MER

  3. 3. Bloggar - det nya marknadsföringsverktyget? : En studie i vilka för- och nackdelar det finns för företag med att använda sig av den indirekta marknadsföringen i bloggar.

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Linn Öhman; Jennie Tjernström; [2011]
    Nyckelord :Marknadsföring bloggar;

    Sammanfattning : Vi möts dagligen av marknadsföring i olika former vart vi än befinner oss, men hur påverkas vi egentligen av den? Internet har blivit en central informationskälla för många och det tillkommer nya användare hela tiden. Ett av de senaste fenomenen på Internet är bloggar vilket har lett till att en helt ny form av marknadsföring har utvecklats, den indirekta marknadsföringen. LÄS MER

  4. 4. Internet som försäljningskanal : Vilka för- och nackdelar upplever konsumenten?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SARA OHLSSON; Emma Jönsson; [2010]
    Nyckelord :internethandel; internetbutik; kundvärde; nätet; distanshandel; försäljningskanal;

    Sammanfattning : Internet utvecklas hela tiden och allt fler människor använder sig av Internet när de gör sina inköp av kläder. Denna rapport kommer att ta upp hur kunden tycker att det är att handla sina kläder via nätet. LÄS MER

  5. 5. Går det att mäta effektiviteten av marknadsföring i sociala medier?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Johan Bjelkengren; Mattias Thörnblad; [2010]
    Nyckelord :Sociala medier; marknadsföring; Facebook; Twitter; blogg; Relationsmarknadsföring; ”word of mouth”; viral marknadsföring; effektivitet.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Företag kan använda sig av sociala medier som exempelvis Facebook, Twitter och bloggar för marknadsföring. Genom att kommunicera i sociala nätverk på Internet har företagen möjligheter att föra en dialog med kunder vilket kan bidra till att relationer uppstår mellan kunderna och företagen. LÄS MER