Sökning: "förbättringsarbete personlig"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden förbättringsarbete personlig.

  1. 1. An improved working model at the daily activity center. : An improvement work and a qualitative study on the professional’s perception on motivating participants with high-functioning autism to attend daily activities.

    Master-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för kvalitetsförbättring och ledarskap

    Författare :Mercy Chebbet; [2023]
    Nyckelord :low-attendance; motivation; self-determination theory; Step Out; låg närvaro; motivation; självbestämmande teori; kliv ut;

    Sammanfattning : An improved working model at the daily activity center. An improvement work and a qualitative study on the perception of professionals on motivating participants with high-functioning autism to attend daily activities. LÄS MER

  2. 2. Sjuksköterskors erfarenheter av patienter som är våldsamma i slutenvården : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)

    Författare :Gålle Åkerhielm; Leone Hansen; [2023]
    Nyckelord :Erfarenheter; omvårdnad; sjukhuspatient; sjuksköterska; våld.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sjuksköterskans ansvarsområde är omvårdnad vilket går ut på att bistå patienter med det stöd som behövs för att de ska kunna bibehålla eller återfå hälsa. Omvårdnaden är personcentrerad vilket förutsätter en ömsesidig respektfull terapeutisk relation sjuksköterska och patient sinsemellan. LÄS MER

  3. 3. Vidta åtgärder för att få igång förbättringsprocessen! : En fallstudie av medarbetares upplevelser och erfarenheter av att tillämpa ett ledningssystem för systematiskt förbättringsarbete inom personlig assistans.

    Master-uppsats, Jönköping University/HHJ. Kvalitetsförbättring och ledarskap inom hälsa och välfärd

    Författare :Sofie Semb; [2020]
    Nyckelord :Participation; Motivation; Learning; Quality developer; Facilitator; Delaktighet; Motivation; Lärande; Kvalitetsutvecklare; Facilitator;

    Sammanfattning : Bakgrund: Verksamheter inom vård och omsorg är skyldiga att bedriva systematiskt förbättringsarbete. Kunder och medarbetare involveras inte i tillräcklig utsträckning och avvikelser återkommer, vilket tyder på en avsaknad av lärande i verksamheten. LÄS MER

  4. 4. Sjuksköterskans upplevelse och erfarenhet av kommunikationsmodellen SBAR : en litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Natalie Johnsson; Moa Peedu; [2020]
    Nyckelord :Communication; Experience; Nurse; Perception; SBAR; Erfarenhet; Kommunikation; SBAR; Sjuksköterska; Upplevelse;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ineffektiv och bristande kommunikation är den främsta bidragande faktorn till vårdskador. Standardiserad kommunikation resulterar i förbättrad patientsäkerhet och vårdkvalité. En väl beprövad kommunikationsmodell är SBAR, situation, bakgrund, aktuellt tillstånd och rekommendation. LÄS MER

  5. 5. Teamträningens betydelse för det akuta omhändertagandet intrahospitalt : en forskningsöversikt

    Magister-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Jonas Fuxing; Kaisa Virtanen; [2019]
    Nyckelord :Teamträning; Akutsjukvård; Patientsäkerhet; Kommunikation; CRM;

    Sammanfattning : Ett strukturerat omhändertagande av en akut sjuk patient på akutmottagningen är av vikt för patientsäkerheten. På akutmottagningen är det ständigt nya personalsammansättningar och teamarbetet runt patienten kan bli bristfällig. LÄS MER