Sökning: "fördelar nackdelar med medier"
Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden fördelar nackdelar med medier.
1. Digitala medier och lärande : En kvalitativ studie om lärares upplevelser av digitala medier i skolan kopplat till elevers lärande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälleSammanfattning : Purpose and research questions: The purpose of the study is to investigate how digitization has affected the learning of students from a teacher’s perspective and their experiences. The study examines pros and cons as well opportunities and challenges with digital media. LÄS MER
2. Högstadieelevers upplevelser av muntlig interaktion på lektioner i spanska som modernt språk
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Denna studie bygger på Oxfords teori som handlar om användning av direkta och indirekta strategier vid muntlig utveckling i språkklassrummet I min studie var syftet att undersöka och skapa kunskap om elevernas upplevelser samt betydelse att prata spanska i undervisningen. Utifrån detta syfte har jag formulerat följande frågeställningar: Hur upplever högstadieeleverna sina möjligheter att tala målspråket i klassrummet? Vilken betydelse uttrycker elever att talad spanska har i deras undervisning? För att få svar på forskningsfrågeställningarna används en kvalitativ forskningsenkät som genomfördes med sexton högstadieelever som läser spanska. LÄS MER
3. Högläsning i skolans senare årskurser- möjligheter och utmaningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : I den svenska skolkontexten har det inte forskats mycket om högläsning för äldre elever.Syftet med denna litteraturstudie är att undersöka hur lärare kan arbeta med högläsning i svenskundervisningen (eller motsvarande ämnen i engelskspråkiga kontexter) för elever mellan 12 och 18 år. LÄS MER
4. “Let me De-influence you” : En kvalitativ studie av fenomenet De-influencing på TikTok
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : I dagens samhälle bidrar influencers till den köphets och konsumtionskultur som råder på sociala medier. Som en protest mot detta uppkom fenomenet de-influencing på sociala plattformar i början av 2023. De-influencing fördömer konsumtionskulturen och sägs vara en motreaktion på traditionell influencer marketing. LÄS MER
5. Konsumenters uppfattning om äkthet inom influencers reklam på Instagram : En kvalitativ studie om konsumenters upplevelser av autenticitet inom influencers reklam
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Sociala medier har blivit dynamiskt runt om i världen, det utvecklas ständigt och tar nya varianter. Den digitala utvecklingen har lett till övergången från massmarknadsföring till en alltmer trendig influencer marketing. LÄS MER