Sökning: "företag lokaLISERING"
Visar resultat 1 - 5 av 71 uppsatser innehållade orden företag lokaLISERING.
1. Dynamic Object Removal for Point Cloud Map Creation in Autonomous Driving : Enhancing Map Accuracy via Two-Stage Offline Model
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Autonomous driving is an emerging area that has been receiving an increasing amount of interest from different companies and researchers. 3D point cloud map is a significant foundation of autonomous driving as it provides essential information for localization and environment perception. LÄS MER
2. Infrastrukturinvesteringars påverkan på ekonomisk tillväxt ochattraktionskraft för högutbildade : En studie om visionen Öresundsmetron mellanMalmö och Köpenhamn
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Investeringar i transportinfrastruktur är dyra och kräver god planering, även då blir det inte alltidsom tänkt. Denna studie ämnar att se relationen mellan en investering i transportinfrastruktur iÖresundsregionen och regional attraktionskraft samt ekonomisk tillväxt. LÄS MER
3. Exploration of the next generation of green electricity procurement strategies : Evaluation of 24/7 carbon-free electricity and emissionality and their implications for carbon accounting
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Under the current climate emergency, the electricity industry is taking quick steps to introduce new technology and market processes that could contribute to the decarbonization of the power system. The creation of the energy attribute certificates more than two decades ago has allowed consumers to choose the origin of their electricity. LÄS MER
4. Relationsmarknadsföring inom SME : Relationers inflytande på försäljning och marknadsföring
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställningar: · Hur arbetar SMEs med relationsmarknadsföring? · På vilket sätt påverkar relationsmarknadsföringen affärsrelationer och försäljning? · Vilka utmaningar och möjligheter möter SMEs med relationsmarknadsföring? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMEs arbetar med relationsmarknadsföring för att bevara långsiktiga affärsrelationer med sina kunder och samarbetspartner. Vidare även redogöra relationsmarknadsföringens utmaningar och möjligheter, samt hur relationsmarknadsföring påverkar affärsrelationer och försäljning för SMEs. LÄS MER
5. Reshoring av produktion som hållbar lösning mot internationella risker? : En kvalitativ studie om riskbilden för svenska producerande företags försörjningskedja som konsekvens av outsourcad produktion.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Utifrån en svensk kontext har outsourcing haft en stor betydelse för svenska producerande företag för att reducera kostnaderna för arbetskraft och produktion, samt att dra fördel av välutbildad arbetskraft från lågkostnadsländer. Under det senaste året har försörjningskedjan blivit mer utsatt för sårbarhet och oförutsägbara händelser från internationella risker, som exempelvis Covid-19 pandemin, blockerade transportsträckor och containerbrister. LÄS MER