Sökning: "företag och deras strategier"

Visar resultat 1 - 5 av 246 uppsatser innehållade orden företag och deras strategier.

  1. 1. LEVERANTÖRSUTVECKLING I PRAKTIKEN - En studie av relationerna mellan svenska fordonstillverkare och deras leverantörer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hampus Samuelsson; Elisabeth Jansson; [2018-06-26]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företag i allmänhet lägger idag en allt större andel av sin omsättning på inköp. I takt med detta ökar vikten av leverantörerna för företagens möjligheter att erhålla hållbara konkurrensfördelar. LÄS MER

  2. 2. Vad säljer en influencer? - En kvalitativ studie om hur influencers strategiskt kommunicerar kring produkter på Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Lindell; Sara Kulle; [2018]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; public relations; marknadskommunikation; influencers; influencer marketing; hög- låginvolvering; produktplacering; disneyfiering; relationer; professionalisering; varumärken; personliga varumärken; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ett populärt och växande verktyg för företag att nå ut till sina målgrupper är att använda sig av influencers. Denna studie syftar till att skapa förståelse för hur digitala livsstilsinfluencers strategiskt kommunicerar produkter på Instagram i förhållande till identitetsteori, övertalningsstrategier och hög- och låginvolverings-produkter. LÄS MER

  3. 3. Hållbarhetsredovisning som legitimitetsverktyg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Mathias Nordberg; Rikard Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Hållbarhetsredovisning; Legitimitetsstrategier; GRI; CSR; Legitimitet; Negativ information; Tung industrin;

    Sammanfattning : Hållbarhetsredovisningar är ett verktyg företagen använder sig av vid redovisning av deras hållbarhetsarbete inom tre dimensioner vilka är de sociala, miljömässiga och ekonomiska. I studien som utförts kommer fokuset endast att ligga på den miljömässiga dimensionen. LÄS MER

  4. 4. Våga säga nej : en studie av influencers som opinionsbildande aktör

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Louise Wahren; Sandra Skog; [2018]
    Nyckelord :Influencer; opinionsbildning; sociala medier; kändiskapital; textanalys; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att undersöka hur användningen av influencers i Systembolagets antilangningskampanj kan ses som opinionsbildande arbete, men även huruvida tilltalet i budskap varierar beroende på vem avsändaren är. Detta görs i form av en kvalitativ textanalys. LÄS MER

  5. 5. En uppsats om särskiljande kommunikation: Oatly & Klarna

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Kultur och samhälle

    Författare :Ekenberg Madelene; [2018]
    Nyckelord :randsydda skor; särskiljande kommunikation; varumärke; visuell identitet; växtbaserad dryck; betaltjänstbolag; guldägget;

    Sammanfattning : Varumärket och den visuella identiteten är ansiktet utåt för företag och organisationer. De flesta har som syfte att synas och på något sätt särskilja sig från övriga aktörer i respektive bransch. Samtidigt är de flesta branscher väldigt likriktade i deras visuella kommunikation. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet företag och deras strategier.

Din email-adress: