Sökning: "företagsekonomi fallstudie"

Visar resultat 21 - 25 av 519 uppsatser innehållade orden företagsekonomi fallstudie.

  1. 21. Hur påverkas erfarna säljare av sälj-träning och sälj-coaching? : En kvalitativ fallstudie om sälj-träning och sälj-coaching inom nya erfarenhetsmässiga, industriella och geografiska kontexter.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Oskar Simryd; Adam Ahlin; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Företag arbetar mer och mer i ett globalt klimat där organisationen ställs inför nya utmaningar inom deras företagsverksamhet, marknader och miljön som de verkar i. Försäljning har till följd av detta blivit en allt mer komplicerad process, vilket ställer högre krav på säljarens kompetens. LÄS MER

  2. 22. Marknadsförarens överlevnad : Säkra kundretention i en AI-driven värld

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sara Nyström; Maja Axell; Jemima Bjurhager; [2023]
    Nyckelord :Kundretention; Artificiell Intelligens; Marknadsföring; Möjligheter; Utmaningar; Lojalitet; Kundretention; Artificiell Intelligens; Marknadsföring; Möjligheter; Utmaningar; Lojalitet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum:   2023-05-30 Nivå:    Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution:   Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare:  Maja Axell  Jemima Bjurhager  Sara Nyström Titel:   Marknadsförarens överlevnad: Säkra kundretention i en AI-driven värld Handledare:   Rana Mostaghel Nyckelord:   Kundretention, Artificiell Intelligens, Marknadsföring, Möjligheter,    Utmaningar, Lojalitet Forskningsfrågor:  Vilka möjligheter och utmaningar kan identifieras vid implementeringen    av artificiell intelligens i marknadsföring för att optimera kundretention?    Hur kan marknadsförare effektivt hantera de utmaningar som kan uppstå    vid användningen av artificiell intelligens inom        retentionsmarknadsföring? Syfte:   Att identifiera möjligheter och utmaningar med att använda AI inom    marknadsföring för att optimera kundretention, samt undersöka hur      marknadsförare kan hantera dessa utmaningar.  Metod:   Induktiv forskningsansats, där data insamlades genom en kvalitativ     fallstudie med 13 semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 23. Hur påverkar en företagskultur sättet att bygga en organisation i Sverige : - En fallstudie om Shimano Nordic AB (Sverige)

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonatan Holst; Martin Wadia; [2023]
    Nyckelord :Corporate culture; cross-cultural; governance; hierarchy; Japan; Sweden and adaptation.; Företagskultur; tvärkulturell; styrning; hierarki; Japan; Sverige och anpassning.;

    Sammanfattning : Title: How does a corporate culture affect the way an organization is built in Sweden Level: Bachelor's degree thesis in business administration Author: Martin Wadia and Jonatan Holst Supervisor: Alice Schmuck Date: 2023 January Purpose: The purpose of this study is to analyze the cultural aspect within an organization, how it affects organizational structure and when a company with a different corporate cultureconducts business in Sweden. We will examine how a Japanese company adapted itsorganization to cross-cultural differences and analyze whether hierarchy systems create valuefor them in a country where that culture is not as common. LÄS MER

  4. 24. Chefens roll i att främja motivation på arbetsplatsen : En analys av ledarskapsstilar och belöningssystem

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Simon Albadri; Hassan Al-Nuaimi; [2023]
    Nyckelord :Motivation; prestation; ledarskapsstilar; belöningssystem;

    Sammanfattning : Abstract                                                                                           Date:         [2023-05-23]                       Level: Bachelor/Master thesis in Business Administration 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalens University SAMMANFATTNING Datum:                          [2023-05-23] Nivå:                              Kandidat/Magisteruppsats Företagsekonomi, 15 hp Akademi:                      Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens universitet Författare:                    Albadri Simon                            Al-Nuaimi Hasan (00/05/04)                         (99/09/14)  Titel:                              Chefens roll i att främja motivation på arbetsplatsen. Handledare:                 Magnus Lindström Nyckelord:                    Motivation, prestation, ledarskapsstilar, belöningssystem Forskningsfråga/or:    Hur påverkar relationen mellan chef och medarbetare motivationen på arbetsplatsen, och vilken roll har ledarskapsstilar och belöningssystem i främjandet av motivation på arbetsplatser? Syftet med uppsatsen är att undersöka och analysera hur relationen mellan chef och medarbetare påverkar motivationen på arbetsplatsen och hur ledarskapsstilar och belöningssystem kan ha en roll i främjandet av motivation. LÄS MER

  5. 25. Hyresgästens möjlighet till boende vid en omfattande renovering : En kvalitativ studie om hur bostadsbolags sociala ansvar påverkar hyresgästens möjlighet till boende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Jonathan Gustafsson; Kim Luu; [2022]
    Nyckelord :Social sustainability; sustainable renovation; rental renovation; million homes programme; economic profitablity; Social hållbarhet; hållbar renovering; bostadsrenovering; miljonprogram; ekonomisk lönsamhet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hyresgästens möjlighet till boende vid en omfattande renovering.Ämne: Kandidatuppsats i företagsekonomi – inriktning: hur bostadsbolags värderar hyresgästers möjlighet till boende efter en omfattande renovering, 15 HP. LÄS MER