Sökning: "företagsimage"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet företagsimage.

  1. 1. Anonyma rekryteringsprocesser : ett verktyg för ökad mångfald?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Emma Sillanpää; Felicia Gillholm; [2023]
    Nyckelord :diversity; anonymous recruitment; ethnic discrimination; mångfald; anonym rekrytering; etnisk diskriminering;

    Sammanfattning : : Dagens svenska arbetsmarknad är etniskt segregerad och det lyfts ofta att utrikes födda har en utsatt position på den svenska arbetsmarknaden. Syftet med denna studie är att undersöka hur företag arbetar med att öka etnisk mångfald på arbetsplatsen och hur anonyma rekryteringsprocesser kan bidra till det arbetet. LÄS MER

  2. 2. All publicitet är bra publicitet, eller? : En kvalitativ studie om hur företagsimage påverkas av negativ publicering

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Dennis Mikkelsen; Sabina Andersson; Tobias Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Image; CSR; Lojalitet;

    Sammanfattning : Date: 2022-01-12 Level: Bachelor thesis in Business administration, 15 cr Academy: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Sabina Andersson, Tobias Gustafsson, Dennis Mikkelsen Title: All publicity is good publicity, right? - A qualitative study of how corporate image is affected by negative publicity. Tutor: Ulf Andersson Keywords: Brand image, corporate identity, negative publicity, loyalty. LÄS MER

  3. 3. Att kommunicera funktion med design : En studie om Grön marknadsföring, utifrån ett Design- och Konsumentperspektiv inom dryckesbranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Dilan Lotfi; Charlotta Stamblock; [2022]
    Nyckelord :Green marketing; Corporate image; Consumer behavior; Packaging design and Sustainability; Grön marknadsföring; Företagsimage; Konsumentbeteende; Förpackningsdesign och Hållbarhet;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har intresset för hållbarhet ökat avsevärt, där miljömedvetna produkter efterfrågas allt mer i samhället. Då ett socialt ansvar har vuxit fram hos konsumenterna behöver även marknaden anpassa sig till denna efterfrågan. LÄS MER

  4. 4. Sortimentsreducering för ökad lönsamhet : En fallstudie hos företaget Edsbyn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :Stephanie Inostroza Galvez; Suleiman Feizi; [2021]
    Nyckelord :Assortment reduction; assortment planning; flexibility; ABC-analysis; assortment variation; category management; corporate image; Porters five forces model; modular products; standardized products; Sortimentsreducering; sortimentsplanering; flexibilitet; ABC-analys; sortimentsvariation; kategoristyrning; företagsimage; Porters femkraftsmodell; modulära produkter; standardiserade produkter;

    Sammanfattning : Sortiment är hos många företag väldigt stort vilket leder till att företag inte kan hantera sina produkter rätt. Problematiken är att kunderna får för mycket valmöjligheter när det erbjuds ett helt produktsortiment. LÄS MER

  5. 5. Implementation of a Value-Based Pricing Model for a Customised Metal Recycling Solution

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.); KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Melika Abedi; Elin Thun; [2020]
    Nyckelord :Stainless Steel Industry; Metal Recovery; Sustainability; Material Reuse; Circular Economy; Customer Value; Pricing Management; Pricing Models; Value-Based Pricing; Rostfria Stålindustrin; Metallåtervinning; Hållbarhet; Materialåteranvändning; Cirkulär Ekonomi; Kundvärde; Prishantering; Prissättningsmodeller; Värdebaserad Prissättning;

    Sammanfattning : As the stainless steel industry continues to grow, so does the environmental impacts generated by the various production processes. Such impacts not only affect the environment but pose great health concerns for humans and other living things. Therefore, it is necessary for all stakeholders to continuously improve their sustainability work. LÄS MER