Sökning: "förmedling och kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade orden förmedling och kommunikation.

  1. 1. CSR som konkurrensmedel : Hur ansvarstagande gällande hållbarhet kan påverka konkurrenskraften

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Viktor Holmqvist; Tobias Troxén; [2023]
    Nyckelord :CSR; SUSTAINABILITY; AMBITION; ROAD FREIGHT; STRATEGY; ENVIROMENTAL; COMPETETIVE; CSR; HÅLLBARHET; AMBITION; VÄGTRANSPORT; STRATEGI; EKOLOGISK; KONKURRENS;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka hur företag kan använda sig av CSR för att skapa konkurrenskraft. För att undersöka och svara på syftet etablerades tre frågeställningar som djupare gav svar på syftet. LÄS MER

  2. 2. Målstyrningens komplexitet : En fallstudie om den komplexa interaktionen mellan chefer och medarbetare i en bankorganisations målstyrningsprocess.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Clara Bender; Amanda Hedh; Nathalie Rosell; [2023]
    Nyckelord :Målstyrning; Interaktion; Management by objectives; Kommunikation; Strategi; Uppföljning; Bank;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31      Nivå: Kandidatuppsats Företagsekonomi, 15 hp  Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare:  Bender Clara (00-10-26), Hedh Amanda (01-04-21), Nathalie Rosell (01-05-12)                                         Titel: Målstyrningens komplexitet: En fallstudie om den komplexa interaktionen mellan chefer och medarbetare i en organisations målstyrningsprocess. Handledare: Johan Grinbergs  Nyckelord: Målstyrning, Interaktion, Management by objectives, Kommunikation, Strategi, Uppföljning, Bank Forskningsfrågor: Hur interagerar chefer och medarbetare vid kommunicering av mål inom en bankorganisation och vad kan interaktionen resultera i? Vilka följder får medarbetarnas involvering i beslutsfattandet rörande en bankorganisations målsättning? Syfte: Syftet med denna studie är att studera den komplexa interaktionen mellan chefer och medarbetare vid förmedling av mål inom organisationen. LÄS MER

  3. 3. Konsten att förmedla finansiell kompetens genom förtroendeskapande kommunikation : En kvalitativ studie om att erhålla extern finansiering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Carolina Ehrensvärd; Josefin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Entrepreneurship; Small businesses; Conveying; Financial literacy; Trust building communication; Financing; Entreprenörskap; Småföretag; Förmedling; Finansiell kompetens; Förtroendeskapande kommunikation; Finansiering;

    Sammanfattning : Each year, millions of small businesses are established, and individuals that engage in entrepreneurial activities continue to increase significantly. In order for small businesses to be able to grow, external financing is required. Previous research has primarily focused on how financial literacy impacts performance and enables access to finance. LÄS MER

  4. 4. Teamarbete vid vård i hemmet, ur ett sjuksköterskeperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Institutionen för hälsovetenskap

    Författare :Anna-Karin Thorsén; Rebecka Östlund; [2023]
    Nyckelord :Communication; Home care; Nurses experience; Teamwork; Working alone;

    Sammanfattning : Background: Because we are living longer today, the need for healthcare is increasing. Therefore, the need for care at home also increases, which can be a challenge for the nurse to provide. Teamwork means that those involved in the patients’ care use their competencies to complement each other. LÄS MER

  5. 5. Framtidsspaning för svensk mjölk : Identifiering av nyckelfaktorer för att öka konkurrenskraften i svensk mjölk genom jämförelse av strategier

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Josefine Andersen; Linus Brink; [2023]
    Nyckelord :Konkurrenskraft; strategi; livsmedelsstrategi; mjölksektor; kartläggning; policy; marknad; svensk mjölkproduktion;

    Sammanfattning : I svensk livsmedelsstrategi som lanserades i juni 2017 skrivs det att konkurrenskraft är en viktig del i utvecklingen av Sveriges animalieproduktion och självförsörjning. Detta ska uppnås genom produktionsökning, expansion på inhemsk och utländsk marknad samt miljömål. Dock har trenderna under de senaste åren varit de motsatta. LÄS MER