Sökning: "försäljningsstrategier"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet försäljningsstrategier.
1. Faktorer som påverkar studenters köpvanor i matbutiken -En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Bakgrund Att börja på universitet eller högskola kan vara en livshändelse där omfattande förändringar sker och nya vanor etableras. Rapporter har visat att unga vuxna generellt äter mindre frukt och grönsaker och mer utrymmesmat. LÄS MER
2. Hur påverkar ägandet lantbrukares inställning till risk?
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Att försörja en växande befolkning med mat är idag ett allt större problem i världen samtidigt som klimatförändringar och marknadssvängningar gör lantbrukarens företagande allt mer riskutsatt. Det svenska lantbruket har även genomgått en strukturrationalisering vilken bidragit till att lantbruksenheter konsoliderats i större enheter med färre brukare. LÄS MER
3. Crop diversity in Scania : geographical and cognitive mapping
Master-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Modern agriculture is characterized by large scale and large-scale farming of a few crops, which rely heavily on external inputs. These kinds of intensive and specialized farming systems are contributing to exceeding the planetary boundaries for our ecosystems. LÄS MER
4. Evaluation of private operated isolated mini grids in rural Tanzania
M1-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : In Tanzania approximately 15 % of the population have access to electricity, a resource critical to a socio-economic development. To reach the governmental goal of becoming a middle-income country (defined as a GNI per capita between 1,006 USD and 3,955 USD) by 2025 the rate of electrification needs to be greater than the 3 % growth rate of the population. LÄS MER
5. Prisstrategier på nyproduktion : En studie om budgivning kontra fast pris
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Till följd av att större delen av alla nyproducerade bostadsrätter i Stockholms kommun idag säljs till fasta priser är det intressant att undersöka och ta reda på varför inte fler bostadsproducenter använder sig av budgivning som försäljningsstrategi. Hur dessa fasta priser fastställs av bostadsproducenterna och vad som ligger till grund för den bedömningen, är även det en intressant aspekt. LÄS MER