Sökning: "förskollärare"

Visar resultat 1 - 5 av 2871 uppsatser innehållade ordet förskollärare.

  1. 1. Reflektion som metod i förskolan. En studie utifrån förskollärarnas syn.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Anna Bulgaras Wihlney; [2018-03-20]
    Nyckelord :Reflektion; förskoleverksamhet; förskollärarnas syn; erfarenhet.;

    Sammanfattning : Abstract Syftet med studien är att studera förskollärarnas syn på reflektion som metod för att arbeta med barnen. Frågeställningar berör vilken innebörd begreppet reflektion har för förskollärarna och hur de arbetar med reflektion i verksamheten. LÄS MER

  2. 2. ”Har vi tid för det eller är de för många?” : Barngruppens storlek och betydelse för förskolans pedagogiska verksamhet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT; Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Alexandra Fast; Amanda Oldefors; [2018]
    Nyckelord :barngrupp; barngrupper; förskola; pedagogik; barn; pedagogiskt arbete;

    Sammanfattning : Barngruppernas storlek i förskolan är ett aktuellt och återkommande ämne, många upplever att grupperna är för stora och att de är för lite personal. Skolverket har tagit fram olika rikt-märken för hur storleken på barngruppen bör se ut. Dessa riktmärken är till för att ge barnen trygg och lärorik förskoleverksamhet. LÄS MER

  3. 3. Vad är naturvetenskap i helhet? : En kvalitativ studie om förskollärares resonemang kring naturvetenskap i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle; Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Matilda Oldin; Annika Grufman; [2018]
    Nyckelord :Naturvetenskap; Förskola; Förskollärare; Socialkonstruktionism; Diskurs.;

    Sammanfattning : I den här studien är fokus på förskollärares resonemang kring naturvetenskap till skillnad från hur det arbetas med ämnet vilket forskning vi tagit del av framförallt varit inriktad på. Syftet med studien var att undersöka förskollärares resonemang kring naturvetenskap som helhet i förskolans verksamhet. LÄS MER

  4. 4. Digital teknik och digital teknikanvändning : Diskursiva perspektiv på vårdnadshavares förhållanden, erfarenheter och förväntningar i relation till förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande; Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Josefine Bergdahl; Caroline Enberg; [2018]
    Nyckelord :Digital technology; Preschool; Social Constructionism; Guardians perspective; Digital teknik; Förskola; Socialkonstruktionism; Vårdnadshavares perspektiv;

    Sammanfattning : Studien utgick från vårdnadshavares konstruktioner av digital teknik och digital teknik­användning. Syftet med studien var att synliggöra hur vårdnadshavare konstruerar den digitala tekniken som omger dem och deras barn i vardagen samtidigt som de själva konstrueras av samhället. LÄS MER

  5. 5. Inkludering av barn med särskilda behov i förskolan : En kvalitativ studie om pedagogers arbete och synsätt för att barn med särskilda behov ska inkluderas i förskolans verksamhet.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete; Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Therese Gottschalk; Camilla Melander; [2018]
    Nyckelord :Inkludering; exkludering; värdegrund; pedagog; barn i behov av särskilt stöd.;

    Sammanfattning : Syftet med vårt arbete är att belysa hur pedagoger arbetar för att inkludera barn i behov av särskilt stöd i förskolan och i förskoleklassen. Studien belyser även frågan om vad som menas med inkludering och hur de själva ser på begreppet inkludering. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet förskollärare.

Din email-adress: