Sökning: "förtroende enkät"

Visar resultat 1 - 5 av 108 uppsatser innehållade orden förtroende enkät.

  1. 1. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lucas Persson; David Timbré; [2024]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; konsumentuppfattning; företags sociala ansvar; köpintention; långsiktig hållbarhet; kulturella skillnader; teknikbranschen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius  Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER

  2. 2. Är betald UGC det nya sättet att göra reklam på?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Melgar; Madeleine Tran; Linnea Bengtsson; [2024]
    Nyckelord :Varumärkesattityder; Brand Equity; Förtroende; UGC; FGC; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: Is paid UGC the new way to market? Seminar date: 2024-01-11 Authors: Linnea Bengtsson, Sara Melgar, Madeleine Tran Advisor: Clara Gustafsson Key words: Brand attitude, Brand Equity, Trust, UGC, FGC Research questions: How does paid UGC affect customers’ brand attitude in relation to brands within the makeup industry? How does paid UGC affect makeup brands Brand Equity and CBBE? Purpose: The purpose of this study is to investigate how paid UGC affects young adults’ brand attitudes towards makeup brands and how the makeup brands’ Brand Equity is affected by paid UGC. Methodology: This study was constructed through a quantitative method by a survey that was sent out to the authors’ networks and 94 responses were of use. LÄS MER

  3. 3. Mellan himmel och jord,var befinner sig kunden? : En undersökning om kunders förtroende till On-Premise- och SaaS-system

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elvis Ekman; Sandra Anté; [2024]
    Nyckelord :Software as a Service SaaS ; On-Premise; förtroende; affärssystem;

    Sammanfattning : Implementering av affärssystem inom verksamheter kan ge många fördelar, exempelvis effektivisering och automatisering. Hur systemet levereras till kunden kan påverka förtroendet hos kunden. LÄS MER

  4. 4. Human-Drone Interaction Failures

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Noah Rahimzadagan; [2023]
    Nyckelord :Human-drone interactions; Failures; User study; Trust; Risk-taking; Survey; Människodrönarinteraktioner; Misslyckanden; Användarstudie; Tillit; Risktagning; Enkät;

    Sammanfattning : Drones or unmanned aerial vehicles (UAVs) have become increasingly important in recent years. They are essential in many areas, such as crop monitoring and delivering critical medicine to hard-to-reach areas. This thesis delves into the often-overlooked aspect of failures within the multidisciplinary Human Drone Interactions (HDI) field. LÄS MER

  5. 5. Polisstudenter och verksamma polisers uppfattning om och förtroende för allmänheten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Linnéa Fast; Cajsa Ottander; [2023]
    Nyckelord :police; attitude; trust; gender differences; police education; polis; inställning; förtroende; könsskillnader; polisutbildning;

    Sammanfattning : Att poliser har förtroende för allmänheten, och vice versa, är viktigt för ett väl fungerande samarbete och ett framgångsrikt polisarbete. Uppfattningar relaterat till yrkesrollen och yrkesmässig kontakt med människor har visats förändras under utbildning i samband med praktikperioder och vidare i övergången till yrkesliv. LÄS MER