Sökning: "förväntad och upplevd tjänstekvalitet"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden förväntad och upplevd tjänstekvalitet.
1. Vad påverkar kundens uppfattning? : Förväntad och upplevd kvalitet hos kostymföretaget Drömer Selected
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka vad som påverkar Drömer Selecteds kunders uppfattning av tjänstekvalitet vid köp av den erbjudna tjänsten. Undersökningen har genomförts med hjälp av tjänstekvalitetsmodellen SERVQUAL, utformad av Parasuraman et al. LÄS MER
2. SEB - en vinnare i konkurrensen?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna uppsats har vi redogjort för den nya konkurrenssituationen på bankmarknaden, som bl.a. uppstått till följd av tydlig avreglering, globaliseringen och teknologiska utvecklingen. Vi har i uppsatsen funnit att denna utveckling inte bara skall betraktas som något tillfälligt utan snarare som början på en ny epok. LÄS MER
3. Portabel självscanning : En studie av dagligvarukunders uppfattning om den teknologibaserade självbetjäningstjänsten
Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Under det senaste decenniet har informationsteknologin haft stor påverkan på affärsprocesser. I spåren av Internets frammarsch har många företag införlivat olika teknologiska verktyg i sina verksamheter. LÄS MER
4. Fastighetsmäklartjänsten i Uppsala.- Bättre än många tror?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Fastighetsmäklaryrket och fastighetsmäklartjänsten debatteras ofta, både i media och privat, en anledning till detta kan vara att bostadsaffären är en av de största affärer som görs under ens livstid. I denna uppsats vill författarna belysa den rådande uppfattningen om fastighetsmäklare och fastighetsmäklaryrket i Uppsala samt att söka påvisa var utrymme finns för en förbättring av kundens upplevda tjänstekvalitet. LÄS MER
5. Kommer du ihåg vad du minns? En studie av tjänstekvalitetens betydelse för minnena av en upplevelse
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : SYFTE: Syftet med uppsatsen är att undersöka och analysera vilken betydelse förväntad och upplevd tjänstekvalitet har för hur tillfredställd kunden blir med sin upplevelse, samt hur dessa faktorer påverkar de minnen som följer. Vi vill även undersöka vad som kan göras för att förstärka tjänstekvaliteten och på så sätt öka chanserna till att upplevelsen stannar kvar i minnet och bidrar till att kunden väljer företaget även vid ett kommande tillfälle. LÄS MER