Sökning: "förväntningar service restaurang"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden förväntningar service restaurang.

  1. 1. Färg möter förväntningar : - en kvantitativ studie om hur färg påverkar förväntningarpå ett restaurangbesök

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Lina Gudmundson; Amanda Hedberg; [2018]
    Nyckelord :​Servicekvalitet; Förväntningar; Färg; Restaurang; Varma färger; Kalla färger;

    Sammanfattning : Bakgrund: ​Tjänstesektorn växer i takt med att svenskar spenderar mer pengar än någonsinpå restaurangbesök. Hur färgsättning i ett servicelandskap påverkar förväntningar av ett restaurangbesök är mindre studerat. Förväntningar på ett restaurangbesök kan skapas genom exempelvis marknadskommunikation såsom sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Kundrelationer i det tekniska servicemötet : Self Service Technology's betydelse för den upplevda relationen till ett företag

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Eva Fischerström; Linnea Åkerström; [2017]
    Nyckelord :Self service technology; SST; kundrelationer; B2C; servicemötet; tjänster;

    Sammanfattning : Den digitala och tekniska utvecklingen som har skett under 2010-talet har påverkat hela samhället. För företag och kunder har samhällsutvecklingen inneburit att roller förändrats och kunderna är allt mer involverade i skapandet av tjänster. LÄS MER

  3. 3. Tjänsteföretagets möjligheter att påverka serviceupplevelsen : en studie om företags värdeerbjudanden och påverkan på kunden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tove Johansson; [2017]
    Nyckelord :Service marketing; service logic; value creation; experience-based services; credence-based services; Tjänstemarknadsföring; tjänstelogik; värdeskapande; upplevelsebaserade tjänster; förtroendebaserade tjänster;

    Sammanfattning : Since the turn of the century, the focus in marketing has shifted to a service-centred view, where co-creation of value between customer and business is central. Services, which are characterized by intangible resources, co-production and heterogeneity, account for the majority of employment in society today. LÄS MER

  4. 4. Service recovery : Vilka strategier har hotell som arbetar med service recovery?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Kitija Ruksa; Elrener Törnquist; [2017]
    Nyckelord :Värdskap; gäst; förväntningar; misslyckande; påverkan.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Servicemötets digitalisering - En kvalitativ studie om kunders upplevelse av kvalitet i restaurangbranschen.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Matilda Larsson; Viktoria Ruocco; [2016]
    Nyckelord :Digitalisering; Servicemötet; Kvalitet; Kvalitetsupplevelse; Business and Economics;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att skapa en djupare förståelse för det digitaliserade servicemötet genomattundersökahurdetupplevsurettkundperspektiv. Vivillgenomdettaökaförståelsen för hur kunder upplever kvalitet och om upplevelsen av kvalitet förändras när det interpersonella servicemötet blir föremål för ökad digitalisering. LÄS MER