Sökning: "fakta om norrköping"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden fakta om norrköping.

  1. 1. Modell för att beräkna driftkostnader vid ett Masslogistikcenter : Modellering och fallstudie på jord- & bergflöden i norra Norrköping

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Adam Moberg; Simon Runefors; [2021]
    Nyckelord :Masslogistikcenter; MLC; bygglogistik; bygglogistikcenter; masshantering; schaktmassor; schaktmassa; jordmassor; bergmassor; byggprojekt; cirkulär ekonomi; beräkningsmodell; driftkostnader;

    Sammanfattning : I samband med byggprojekt uppstår det berg- och jordmassor som måste hanteras. De senaste årens ökade bostadsbyggande och stora infrastrukturprojekt i kombination med en ökad miljömedvetenhet har lett till att olika effektiviseringar av massahantering hamnat i fokus. LÄS MER

  2. 2. Industrilandskapet i Norrköping : Kunskaper, värden och väg till bevarande

    Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Emilia Castro; [2011]
    Nyckelord :Industrilandskap; Norrköping;

    Sammanfattning : This study focuses the development on the protection of landscapes with old industries and how it nowadays is appreciated by the inhabitants. The overall aim of this study is to increase the knowledge about how the so called industrial landscape in Norrköping became a cultural heritage that the citizens want to protect. LÄS MER

  3. 3. Att attrahera de mänskliga sinnenaför att stärka ett varumärke : En studie kring användning, möjligheter och risker med sinnesmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi

    Författare :Malin Jonsson; Jenny Netzler; [2011]
    Nyckelord :Sensory Marketing; Sensory Strategies; Sensory Expressions; Sensory Impressions; Servicescape; Sight; Hearing; Smell; Taste; Touch; Brand Strategy; sinnesmarknadsföring; sinnesstrategi; sinnesuttryck; sinnesintryck; upplevelserum; synsinnet; ljudsinnet; luktsinnet; smaksinnet; känselsinnet; varumärkesstrategi;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka hur reklambyråer strategiskt tänker och praktiskt användersig av syn, hörsel, lukt, smak och känsel i marknadsföring av sina kunders varumärken samt undersöka vilka möjligheter och risker som finns med sinnesmarknadsföring. Metod: Studien följer den hermeneutiska vetenskapsinriktningen och har genomförts utifrån en kvalitativmetodansats där litteraturstudier och intervjuer genomförts. LÄS MER

  4. 4. Svensk Kod för Bolagsstyrning : Hur har kodens införande påverkat revisorn

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Anel Osmanagic; Alexandra Boboescu; Alina Boboescu; [2010]
    Nyckelord :Bolagskod; koden; revisorns roll och revisorns arbete;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Flera bolag i USA och Europa har gått i konkurs efter att ha fuskat med sin redovisning och lämnat osanna siffror i sina årsrapporter. Inte minst var så fallet med energijätten Enron. Den falska informationen ledde till missvisande information på aktiemarknaden som skakade om näringslivet. LÄS MER

  5. 5. Norrköpings Identitet : att gå från industristad tiill turiststad

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Malin Söderqvist; [2010]
    Nyckelord :Stadsturism; Marknadsföring; Attraktioner; Identitet; Norrköping;

    Sammanfattning : Tanken bakom studien är att se hur en stad kan gå från att vara en industristad till att bli en turiststad genom att använda sig av samma miljöer. En turiststad kan definieras som en stad som har ett brett utbud av aktiviteter men som även tillhandahåller de faciliteter som både turister som invånare söker. LÄS MER