Sökning: "faktorer som påverkar Val av butik"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden faktorer som påverkar Val av butik.
1. Leveransalternativ inom E-handel : Vilka faktorer påverkar konsumenters val av leveransalternativ vid onlinehandel i Sverige?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : In recent years, the requirements for last mile deliveries have increased and therefore it has become important for e-commerce companies to offer their customers different delivery methods to meet their requirements. Because of these increasing demands and requirements, suppliers are given stronger reasons to evolve their delivery methods to achieve a balance between customer satisfaction and efficiency. LÄS MER
2. Val av inköpskanal : Hur kan köparpersonligheter påverka?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problembakgrund och problemformulering: Sverige är ett av de länder i världen där ehandel förekommer mest frekvent, dock inte av dagligvaror. Detta är ett problem för de matbutiker som väljer att erbjuda e-handel då det inte är lönsamt. LÄS MER
3. Hur värderas märkningar? Anmärkningsvärda värderingar hos miljömedvetna livsmedelskonsumenter
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : För livsmedelskonsumenten finns det möjligheter att göra aktiva matval som påverkar samhället och miljön. Den allmänna bilden i samhället verkar vara att det blir vanligare för konsumenter att handla miljömärkta livsmedel. LÄS MER
4. Kundlojalitet inom svensk dagligvaruhandel : En kvalitativ studie om relationen konsument/butikspersonal inom dagligvaruhandel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Problemformulering: Vår studie handlar om konsumenters relation till butikspersonalen inom dagligvaruhandeln, alltså butiker som i första hand säljer livsmedel men även andra dagligvaror. Hur interaktionen mellan konsument och produkt är och hur situationen vid konsumtionen ser ut är faktorer som Laaksonen (2010) menar påverkar den engagemangsnivå konsumenten upplever. LÄS MER
5. Kommer centrum att överleva? : En kvantitativ studie till följd av entré Syds kommande etablering
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den tredje september 2013 vann beslutet om Entré Syd laga kraft och det stod således klart att Ikea med tillhörande köpcentrum kommer att etablera sig på Söderslätts handelsområde. Detta har bidragit till att handlare och politiker i Umeå känner sig oroliga för hur övrig handel kommer att påverkas, där oron för centrumhandeln är framträdande. LÄS MER