Sökning: "fallstudie gjord på varumärket"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden fallstudie gjord på varumärket.

  1. 1. Kärnvärde, kundorientering och konsistens? : Repositionering av ett varumärke med kapitalet intakt, med Chevrolet som fallstudie.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Mikael Englund; [2013]
    Nyckelord :Marknadsföring; positionering; repositionering; varumärkeskapital; varumärken;

    Sammanfattning : De klassiska konkurrensmedlen såsom pris eller produktattribut har förbytts till mer immateriella värden för kunden i beslutsprocessen kring ett köp och den klassiska positioneringstanken av ett varumärke har mjukats upp samt berikats med fler dimensioner än blott kategoriledarskap. Mycket tyder på att det är varumärkeskapitalet, med dess värdeskapande egenskaper för såväl konsument som märkesinnehavare, som bidrar med denna svårmätta men betydelsefulla komplettering till klassiska positionerings- och konkurrensstrategier. LÄS MER

  2. 2. Intern varumärkesutveckling stavas lean : – En fallstudie hos den Nya Zeeländska mediebyrån Carat

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Tom Bogren; Martin Gamhed; [2010]
    Nyckelord :Lean; Intern varumärkesutveckling; serviceföretag;

    Sammanfattning : I alla sorters affärer är det viktigt att skapa ett mervärde till kunden och detta kan uppnås på flera olika sätt. Lean är en filosofi vars mål är att förbättra företagets prestationer genom flera olika verktyg. Vår uppdelning av lean har skett i tre begrepp; 5S, Just – In- Time och Total – Quality – Management. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesprofilering : En fallstudie gjord på varumärket Westra Wermlands Sparbank

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Sofia Andersson; Emma Gustavsson; [2008]
    Nyckelord :Brand Identity; Brand Image; Kommunikation; Varumärke; Sparbank; Brand Equity;

    Sammanfattning : Westra Wermlands Sparbank är en fristående Sparbank som är verksam i västra Värmland med huvudkontor i Arvika. Bankens affärsidé bygger på att vara lokala, finnas nära till hands för sina kunder och verka för bygden. LÄS MER

  4. 4. Marketing, branding and sales agreements : case studies from small-scale farms in Canada and Sweden

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Lina Johansson; [2008]
    Nyckelord :brand; marketing; small-scale cattle production; sales agreement; value-added; relations;

    Sammanfattning : We are presently living in a complex society where there is a great distance between the production and the consumption. The debate about the importance of "eating locally produced food" escalates as research shows correlation between life styles and a climate in change. LÄS MER

  5. 5. CSR- spelar det någon roll för kunden?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Strinnholm; Sofia Attersand; [2007]
    Nyckelord :CSR; affärsansvar;

    Sammanfattning : Sammanfattning Inledning och syfte: Allt fler företag väljer idag att förmedla sitt sociala ansvarstagande till sina kunder eftersom kunder utger sig för att vara intresserade av denna information. Problematiken med de undersökningar som tyder på att CSR spelar en viktig roll för kunderna svarar på hur kunderna vill framstå istället för hur dom faktiskt agerar. LÄS MER