Sökning: "fallstudie omorganisation"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden fallstudie omorganisation.
1. Att leda förändring i snabbväxande företag : en studie om styrning och kritiska händelser
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: För nystartade företag är vägen till framgång sällan okomplicerad. Resan präglas ofta av motgångar, hinder och utmaningar, framför allt för företag som växer snabbt. Många har bildenav att företag som växer mycket och snabbt enbart är förenade med framgång och att tillväxt ärvad alla entreprenörer drömmer om. LÄS MER
2. Hur medarbetares motivation påverkas av omorganisationer i en komplex och föränderlig värld : En fallstudie av en stabsenhet på ett tjänstemannakontor i en svensk kommun
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : I takt med att världen blir mer globaliserad ökar kraven på förändring vilket innebär fler omorganisationer (Braun et al. 2017). LÄS MER
3. Prestationsmätning och daglig styrning på enhetsnivå : En fallstudie om utformning och användning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Prestationsmätning och daglig styrning är två frekvent förekommande styrmedel i verksamheter oavsett bransch. I samband med att styrmedel ifrågasätts blir förändringsprocesser aktuella för företag. En vanligt förekommande förändringsprocess idag är en omorganisering. LÄS MER
4. To reorganise during an era of remote working
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Challenges and opportunities due to a reorganisation while working remotely are here investigated by conducting a case study, based on the individual perspective of employee commitment. Reorganisation is becoming common practice to maintain competitiveness on the market and to adjust changes in the internal and external environment. LÄS MER
5. "Starka varumärken får kraft inifrån" : En kvalitativ fallstudie om internkommunikation kopplat till en organisations arbetsgivarvarumärke
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats studien är att få djupare förståelse för och kunskap om hur organisationen vi undersökt, hädanefter benämnt som Organisation X kommunicerar internt för att stärka/upprätthålla sitt arbetsgivarvarumärke och hur detta implementeras och i sin tur uppfattas av medarbetarna. Metod: Studien är en fallstudie som tillämpar en kvalitativ forskningsmetod med en tolkande ansats. LÄS MER