Sökning: "feedback marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 77 uppsatser innehållade orden feedback marknadsföring.

  1. 1. Role of CSR and Brand Image : A qualitative study on IKEA

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Arefa Islam; [2023]
    Nyckelord :Corporate social responsibility CSR ; Brand; Brand Image; Purchase intention.;

    Sammanfattning : Purpose                                                           The primary objective of this study is to make     theoretical advancements and practical insights for companies aiming to strengthen  enhance their brand image through the implementation of CSR initiatives.. LÄS MER

  2. 2. Intern marknadsföring på distans : En kvalitativ studie om intern marknadsförings betydelse för medarbetares attityder och beteenden på distans

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Simon Arvidsson; Gustaf Mattsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Till följd av covid-19 och de restriktioner som infördes i samhället fick distansarbete ettuppsving. Människor som aldrig tidigare hade arbetat hemifrån blev tvungna att arbetahemifrån vare sig de ville eller inte. Det var en stor omställning för många medarbetareoch för många var första gången de arbetade hemifrån. LÄS MER

  3. 3. From Plate to Palate: Elevating Customer Experience Management and Satisfaction : A case study of Swedish fine dining restaurants

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Benmakhlouf Sara; Rodrigo Fajardo; [2023]
    Nyckelord :Fine dining restaurants; customer experience; customer satisfaction; five aspects of a meal model; service blueprints; service clues and messages;

    Sammanfattning : Customer experience is a broad topic that can cover several different branches,fields and industries. Various researchers have done significant work into thetopic, yet it still has gaps of fragmentation and an overall understanding on howto manage it. LÄS MER

  4. 4. Syns man inte så finns man inte : En studie om hur småföretag använder sociala medier som marknadsföringskanal för att leda kunden till den fysiska butiken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Nohad Salame; Frida Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Social media marketing; social media; AIDA-model; marketing communication; relationship marketing; WOM; eWOM; small business marketing; interaction;

    Sammanfattning : Dagens digitala teknologi och sociala medier har alltmer satt sin prägel inom handeln och detta beror främst på att majoriteten människor idag har en smartphone där man ständigt är uppkopplad och aktiv inom sociala medier. Sociala medier används idag även av de flesta handelsföretag inom detaljhandeln och fungerar som en plattform där man kan nå ut till en större och bredare publik. LÄS MER

  5. 5. Facebook som marknadskommunikationskanal inom livsmedelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Sahlstrand; Erik Starsmark; [2021]
    Nyckelord :Facebook; Marketing; Social media; Grocery store Supermarket; Communication; Facebook; Marknadsföring; Social media; Livsmedelsbutik; Kommunikation;

    Sammanfattning : Sociala medier är en stor del av samhällets vardagliga liv, vilket innebär att företagbehöver utveckla sin marknadsföring och följa dit konsumenterna befinner sig.Facebook är den mest populära plattformen att marknadsföra sig på somverksamhet, och denna studie intresserar sig för livsmedelsbutiker. LÄS MER