Sökning: "felanalys"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade ordet felanalys.

  1. 1. Preposition and article usage in learner English : An investigation of negative transfer

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Håkan Almerfors; [2018]
    Nyckelord :Error Analysis; article usage; preposition usage; negative transfer; corpus study; Swedish learners of English; Portuguese learners of English; felanalys; artikelanvändning; prepositionsanvändning; negativ språköverföring; korpusundersökning; svenska elever som studerar engelska; portugisiska elever som studerarar engelska;

    Sammanfattning : The ways in which someone’s first language (L1) influences his or her second language (L2) to create errors, that is negative transfer, is a topic that has received much attention in the field of Second Language Acquisition (SLA). Previous research has suggested that negative transfer is responsible for many errors. LÄS MER

  2. 2. Vem är din undervisning anpassad för? : Gymnasielärares undervisningsstrategier för elever i matematiksvårigheter i det inkluderande klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Matematik och tillämpad matematikLinköpings universitet/Tekniska fakulteten; Linköpings universitet/Matematik och tillämpad matematikLinköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Carstensen Lina; Meyner Linda; [2018]
    Nyckelord :Mathematical difficulties; upper secondary education; instructional strategies; inclusion; Matematiksvårigheter; gymnasiet; undervisningsstrategier; inkludering;

    Sammanfattning : Det här konsumtionsarbetet sammanfattar olika matematiksvårigheter som kan finnas hos elever och metoder för hur svårigheterna kan upptäckas av lärare, samt undervisningsstrategier att använda sig av för lärare i mötet med dessa elever i gymnasieskolan. Strategierna kan användas i ett inkluderande klassrum och gynnar därmed inte bara elever i matematiksvårigheter utan även elever utanför. LÄS MER

  3. 3. L2 English spelling error analysis : An investigation of English spelling errors made by Swedish senior high school students

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Amir Kusuran; [2017]
    Nyckelord :Spelling error analysis; misspellings; English as a Foreign Language EFL ; Second Language Acquisition SLA ; Swedish learners of English; learner English; English spelling; Felanalys av stavning; stavfel; English as a Foreign Language EFL ; Second Language Acquisition SLA ; svenska elever i engelska; learner English; engelsk stavning;

    Sammanfattning : Proper spelling is important for efficient communication between people with different first languages in the 21st century. While Swedish functions as an intranational language within Sweden, it sees little to no use outside of Scandinavia. LÄS MER

  4. 4. Analys av åldring hos frånskiljare Strömberg OJYW

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektro- och systemteknik (EES)

    Författare :Ulrika Karlson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Elkraftsnätet är beroende av attelapparater i ställverk fungerar och är tillförlitliga. I dennarapport ligger fokus på att analysera tillförlitligheten hos enfrånskiljare av typen Strömberg OJYW. Analysen är uppdelad itvå huvuddelar, den ena är felanalys och den andra är analys avåldrande. LÄS MER

  5. 5. Engelska vid Uppsala universitet : En språklig analys av examensarbeten vid institutionen för informationsteknologi

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierUppsala universitet/Kollegiet för samhällsforskning (SCAS)

    Författare :Linnea Wenell; [2016]
    Nyckelord :Språkdidaktik; Engelska; Universitetsnivå; Institutionen för informationsteknologi; Examensarbeten; Felanalys; Grammatik;

    Sammanfattning : Syftet med den föreliggande studien är att undersöka språksituationen och grammatiken i examensarbeten publicerade vid den informationsteknologiska institutionen vid Uppsala universitet för att möjliggöra en språkdidaktisk kommentar om grammatikundervisning. Den didaktiska kommentaren syftar till att peka på var behov av undervisning finns hos elever och studenter, vilket då vägleder engelsklärare. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet felanalys.

Din email-adress: