Sökning: "festival marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden festival marketing.

  1. 1. Att vara eller icke vara jämställd. Vad är det för fråga? : Göteborg Film Festival ur ett feministiskt jämställdhetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Anna Lehtonen; [2024]
    Nyckelord :Göteborg Film Festival; film festivals; gender studies; feminist theory; equality; representation; Göteborg Film Festival; filmfestivaler; genusteori; feministisk teori; jämställdhet; representation;

    Sammanfattning : This BA thesis studies Göteborg Film Festival from a feminist theoretical perspective. It examines how the festival responds to recent efforts of working towards gender equality in the film industry. LÄS MER

  2. 2. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER

  3. 3. Bakom bilden : En semiotisk bildanalys som analyserar hur Way Out West visuellt framställer kvinnliga och manliga artister i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Damlin; Nelly Franzén; Annie Frivold; [2020]
    Nyckelord :Representation; semiotics; social constructions; stereotypes; idealization; faceism; Representation; semiotik; sociala konstruktioner; stereotyper; idealization; faceism;

    Sammanfattning : Men and women have been represented in different ways in media for a long time. Images and visual documents are important tools for companies in marketing so that they can convey their messages in the most desirable and presentable way possible (Ekström, Ottosson & Parment 2017). LÄS MER

  4. 4. Nordens drottning, Skandinaviens största festival - En kvalitativ fallstudie om Malmöfestivalens digitala kommunikation

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Charlotte Backenskiöld; Cathlin Berg; [2018]
    Nyckelord :Digital kommunikation; Extern kommunikation; Marknadsföring; Instagram; Malmöfestivalen; Offentlig organisation; Målgruppsanpassning; Dialog; Mötesplats;

    Sammanfattning : Denna fallstudie som är baserad på Malmöfestivalen år 2017, har haft för avsikt att undersöka på vilket sätt Malmöfestivalens interna ambitioner vad gäller extern kommunikation, tar sig uttryck på Instagram. Med hjälp av ett teoretiskt ramverk bestående av teorier kring public relations, social marknadsföring, offentlighet, virtuella gemenskaper samt the medium is the message har vi genom kvalitativa djupintervjuer och innehållsanalyser fördjupat oss i en kommunikationskedja. LÄS MER

  5. 5. The power of experiences

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Annemette Tolstrup Laursen; [2017]
    Nyckelord :experiential marketing; value co-creation; value proposition; relationship marketing; marketing action research; Social Sciences;

    Sammanfattning : Experiential marketing is a popular strategic communication endeavour, the goal of which is to create experiences that engage consumers and adds value to the brand. The consumers make sense of these experiences and thus their brand-relationship is affected. LÄS MER