Sökning: "filippa K"
Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden filippa K.
1. Stitching Sustainability: Exploring the Dynamics of Slow Fashion: A qualitative content analysis of how two Swedish fashion companies operate in practice in relation to a slow fashion framework
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Collective research indicates that the global fashion industry faces extensive challenges within the objective of a just and sustainable development and clarifies the need for slow production and consumption. Slow fashion is both a movement and a theoretical concept aiming to do this, where slow is not time- but quality-based. LÄS MER
2. Recycled fibers for circular economy - The case of the fashion industry
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Some fashion companies have started to use recycled fibers to improve their sustainability practices, as it is a way to implement circularity into their business. By combining the theoretical frameworks of stakeholder theory, socio-technical (ST) systems and sustainable business models (SBM), this study discusses how the current business models of fashion companies relate to the concept of circular economy and what fashion companies’ future perspectives are. LÄS MER
3. Legitimitet klär av den traditionella textil- och modebranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa rapport är att undersöka konsumenters förståelse, trovärdighet och attityd gentemot modeföretags gröna marknadsföring på Instagram. Utifrån det har vi förhoppningar om att våra resultat skall kunna bidra med insikter och kunskap om hur modeföretag kan legitimera sig på Instagram för att öka sin tillförlitlighet från ett konsumentperspektiv. LÄS MER
4. Behind the Green Claims: A Critical Discourse Theory Approach - A study of the critical discourses derived from fashion brands green social media marketing
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : In today’s society, social media is an inflated part of marketing within the fashion industry and has become a part of green marketing for many brands, enabling consumers to communicate directly with them. Here, discourses within media texts are created as a result of such marketing practices and consumer interactions adherently possibly change the meaning of the green statements and consequently, the social image of such brands. LÄS MER
5. Hållbarhetsrapportering i modebranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Kurs: FEKH69, Företagsekonomi: Examensarbete i redovisning på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Alice Boogh, Kelly Thorburn, Rebecca Petersson Nyckelord: Fast fashion, slow fashion, hållbarhetsrapport, CONI, kvalitet, hållbar utveckling, legitimitetsteorin, institutionell teori, Gina Tricot, Filippa K Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om fast fashion företags och slow fashion företags olika påverkan på hållbar utveckling påverkar detaljnivån på informationen i deras hållbarhetsrapporter. Syftet är även att jämföra handlingarna företagen hållbarhetsrapporterar om. LÄS MER