Sökning: "folksam organisation"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden folksam organisation.

  1. 1. Relationen mellan strategi, mål och belöningssystem : en studie på Länsförsäkring Kronoberg och Folksam AB

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Frida Nilsson; Jonna Nyrell; Jennie Eriksson; [2013]
    Nyckelord :Strategi; mål; Belöningssystem; motivation och målkongruens;

    Sammanfattning : Bakgrund: Strategiarbetet i en organisation handlar om hur man ska nå uppsatta mål och för att lyckas med detta finns det flera olika styrmedel. Ett av de viktigaste styrmedlen är belöningssystem och dess främsta syfte är verksamhetsstyrning, motivera till önskvärda prestationer samt rekrytera och behålla medarbetare. LÄS MER

  2. 2. Ökad intranätsanvändning : Anställda i fokus

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Patrik Forberg Appelberg; Robin Blank; [2012]
    Nyckelord :Intranät;

    Sammanfattning : Kommunikation är centralt i en organisation och under de senaste åren har valmöjligheterna i hur man kommunicerar radikalt ökat. Teknikutvecklingen har medfört att organisationer i större utsträckning använder sig av digitala kommunikationskanaler. LÄS MER

  3. 3. Tjänsteproduktivitet : Hur kan produktivitet mätas i en tjänsteorganisation?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Helena Schultz; Lina Sjöqvist; [2011]
    Nyckelord :Service Productivity Model; Multi-factor productivity measurement model; Produktivitet; Effektivitet; Tjänsteorganisation; Tjänsteproduktivitet; Tjänster; Kommunikation; Ledarskap; Utbildning; Stress; IT-system; Arbetsbelastning; Kontorslandskap; Interna kunder; Externa kunder; Folksam;

    Sammanfattning : Problemformulering Det vi med denna uppsats vill undersöka är hur en tjänsteorganisations produktivitet kan mätas. Därför lyder vår problemformulering enligt följande: Hur kan produktivitet mätas i en tjänsteorganisation? Produktiviteten i en tjänsteorganisation påverkas av ett antal faktorer, till exempel personalen, kommunikation, ledarskap och de IT-system personalen arbetar i. LÄS MER

  4. 4. Förändring : En studie av förändringsprocesser på folksam

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Martina Sjösten; Camilla Östh; [2008]
    Nyckelord :ekonomi; förändring; omorganisation;

    Sammanfattning : Titel: Förändring - En studie av förändringsprocesser på Folksam Författare: Martina Sjösten och Camilla Östh Handledare: Karl Gratzer och Besrat Tesfaye Institution: Institutionen för ekonomi och företagande, Södertörns högskola Kurs: Magisteruppsats i företagsekonomi, 30 poäng Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva genomförandet av en förändring inom en stor organisation, med fokus på hur förändringen har genomfört, ledarskapsstrategi från den person som leder införandet, samt motstånd från de berörda. Metod: Vi har valt att använda oss av en kvalitativ metod i denna uppsats. LÄS MER

  5. 5. Beslutsstödssystem : Nyckeln till effektivare beslutsprocesser och ett användbart verktyg för att fatta bättre beslut

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Anders Jansson; Eva-Karin Åkesson; [2008]
    Nyckelord :Beslutsstöd; Verksamhetsstyrning; Ekonomistyrning; Folksam; Beslutsfattande;

    Sammanfattning : Ambitionen med vår undersökning har varit att belysa hur beslutsstöd påverkar beslutsprocesser och beslut som fattas i en organisation. Vår studie berör bland annat vilka förutsättningar som krävs för att ett beslutsstöd ska fungera tillfredställande. LÄS MER