Sökning: "fordon transport krav"
Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden fordon transport krav.
1. Vehicle dynamics modelling of electromagnetic suspensions for MAGLEV applications
Master-uppsats, KTH/Väg- och spårfordon samt konceptuell fordonsdesignSammanfattning : MAGnetic LEVitation Guidance System (MAGLEV) technology was commercially introduced relatively recently in the guided transport field. It is based on removing the wheels and rails of classic railway systems and supporting and guiding the train with magnets and magnetic forces instead. LÄS MER
2. Multi-Scale Task Dynamics in Transfer and Multi-Task Learning : Towards Efficient Perception for Autonomous Driving
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Autonomous driving technology has the potential to revolutionize the way we think about transportation and its impact on society. Perceiving the environment is a key aspect of autonomous driving, which involves multiple computer vision tasks. LÄS MER
3. Traffic simulation using the Intelligent Driver Model : a study of the impact of safe distance on traffic flow
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Due to increasing demands on transportation, traffic congestion has become an increasingly common problem. It brings consequences such as increased travel time and profound negative effects on health and environment. LÄS MER
4. Elbilar och deras krav på Sveriges väg- och elnät
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Trafik och vägSammanfattning : Sverige har satt som klimatmål att 2030 ha minska utsläppen från inrikes transporter med 70 procent. För att uppnå detta mål så kommer det enligt vattenfall att krävas en miljon laddbara bilar. LÄS MER
5. Kunskapssammanställning över kravställning på cykelbanor inom kommuner
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Trafik och vägSammanfattning : Cykeln är en avgörandefaktor för en uppnå en samhällseffektiv och långsiktigt hållbar transportförsörjning där en mer attraktiv cykelinfrastruktur kan ge upphov till att fler väljer att resa med cykel i stället för bil. Överflyttningseffekterna från biltrafiken skulle innebära en reduktion av avgasutsläpp, icke-avgaspartiklar från vägtrafik, bulleremissioner och mindre trängsel i staden. LÄS MER