Sökning: "forward-looking feedback"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden forward-looking feedback.
1. Efter tangenttryckningarna : En kvalitativ studie om distansarbetares upplevelser av skriftlig feedback och kommunikation inom organisationer
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Denna studie utforskar distansarbetares upplevelser av kommunikation och skriftlig feedback inom organisationer. Studien undersöker utformningen av skriftlig feedback och dess inverkan på informationsupptagning samt hur distansarbetarnas upplevelser kan ses utifrån det sociokulturella perspektivet. LÄS MER
2. Bedömning för lärande i idrott och hälsa grundskolan årskurs 7–9 : En kvalitativ undersökning om hur lärare ger formativ feedback och hur elever omsätter formativ feedback i ämnet idrott och hälsa i årskurs 7–9
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla kunskap om hur lärares återkoppling omsätts i handling av eleverna när de undervisas i idrott och hälsa. Studien genomförs med hjälp av deltagande observationer av två lärare i idrott och hälsa inom området redskap. LÄS MER
3. A Study of a New-Keynesian DSGE Macro Model: Estimates, Shocks, and Optimal Monetary Policy
Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : This paper estimates and simulates a New-Keynesian small-scale DSGE macro model. The model consists of the hybrid forms of the Phillips curve and the IS curve, and is closed with a Taylor-type feedback rule allowing partial adjustment of the monetary policy instrument. LÄS MER
4. ”Texten har tre ord som saknar dubbelteckning, hittar du dem?” : En studie av hur lärare säger sig ge och uppleva framåtsyftande återkoppling på elevtexter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : The aim of this study is to investigate how teachers say they give and perceive forward-looking feedback (feedforward) on pupils’ texts in grades three and four. To collect material for this purpose, semi-structured interviews were conducted with six teachers in the early years of compulsory school. LÄS MER
5. Formativ bedömning i undervisning ur lärarperspektiv i ämnet svenska
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Formativ bedömning är en typ av bedömning som förbättrar elevernas lärande och förståelse och syftar till att rikta sig till elevers möjligheter snarare än att fokusera på betyg. Dessutom ger den svenska läroplanen 2011 tydlig vägledning att formativ bedömning bör ingå i skolan. LÄS MER