Sökning: "fragmenterad kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden fragmenterad kommunikation.

  1. 1. Hur patienter med psykisk ohälsa upplever bemötandet i primärvården : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för vårdvetenskap

    Författare :Oscar Rasmusson; Rebecca Åkesson; [2023]
    Nyckelord :​Mental illness; Primary care; communication; Professional-patient relations; Patient participation; Stigma; Psykisk ohälsa; Primärvård; Kommunikation; Vårdare-patientrelationer​; Patientdelaktighet; Stigma;

    Sammanfattning : Bakgrund: Psykisk ohälsa innebär ofta plågsamma symtom och en ökad samsjuklighet för individen. Samhället har stigmatiserat personer med psykisk ohälsa långt tillbaka i vår historia. Psykiatrin har genomgått stora förändringar under det senaste århundradet. LÄS MER

  2. 2. “Jag behövde inte berätta hela min historia, hon bara visste” - Kvinnors förlossningsupplevelser i kontinuitetsvård

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Linda Lorentz; Sofie Roslund; [2022]
    Nyckelord :Förlossningsupplevelse; kontinuitetsvård; relation; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under 2020 ägde cirka 112 902 förlossningar rum i Sverige. Vården i samband med graviditet och förlossning är fragmenterad och inte organiserad för att skapa kontinuitet. Barnmorskeledd kontinuitetsvård innebär att en grupp barnmorskor vårdar kvinnor genom graviditet, förlossning och eftervård. LÄS MER

  3. 3. Arkitektens roll och BIM som integrator : en kvalitativ studie med svenska arkitekter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Ebba Eneris; [2022]
    Nyckelord :architect; BIM; AEC industry; horizontal vertical fragmentation; integration; arkitekt; BIM; byggbranschen; horisontell vertikal fragmentering; integration;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har attribuerat fragmenteringen i byggbranschen till effektivitets- och produktivitetsproblem inom byggandet. Den vertikala fragmenteringen avser skedesuppdelningen av den totala byggprocessen; medan den horisontella fragmenteringen avser mångfalden och ansvarsuppdelningen av aktörer i respektive byggskede. LÄS MER

  4. 4. A Cloud-based Business Process Automation Platform for Customer Interaction : Research, development, integration, deployment and test of a Business Process Automation platform to manage company customer relations through the cloud.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nicola Fiorello; [2021]
    Nyckelord :Business process management; Cloud deployment; Smart customer interaction.; Distribuzione su cloud; Gestione di processi aziendali; Interazione intelligente con i clienti.; Affärsprocesshantering; molndistribution; smart kundinteraktion.;

    Sammanfattning : Customer relationship management is a crucial point of many businesses, and is often characterized by repetitive and monotonous actions carried out by operators. The evolution of technology, in this regard, is leading to a highly multi-channel scenario, where the entire history of interactions between the company and the customer is fragmented across different services and communication tools. LÄS MER

  5. 5. Från värdegrund till arbetsgemenskap : En fallstudie om värdegrundens betydelse för gemenskap på arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Andreas Peper; Sofia Nylén; [2020]
    Nyckelord :Arbetsgemenskap; Gemenskap; Kommunikation; Personalnytta; Värdegrund; Värderingar;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att öka förståelsen för gemenskap på arbetsplatsen i förhållande till en värdegrund ur ett lednings- och medarbetarperspektiv. Studien har genomförts som en fallstudie på ett svenskt storföretag som beskriver sig arbeta med ett stort fokus på gemenskap i sitt värdegrundsarbete. LÄS MER