Sökning: "framgångsfaktorer konsultföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden framgångsfaktorer konsultföretag.
1. Developing a Knowledge Management System for Consulting Firms : A Framework for Knowledge Sharing in Project-Driven Product Development
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Organizations are becoming more knowledge-intensive in today’s competitive environment. This is important to consider for consultancy firms that are building their business on knowledge as their key resource. Because of the increasingly educated and creative workforce, this shift introduces new challenges in managing knowledge. LÄS MER
2. Framgångsfaktorer för återbruk av byggmaterial
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/ByggproduktionSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur material och produkter återbrukas i byggbranschen. Studien har även som avsikt att undersöka vilka hinder som kan uppstå med återbruk av material samt hur projekt lyckas genomföras trots dessa hinder. LÄS MER
3. Framgångsfaktorer för användning av Scrum inom Scrum-team i ett konsultföretag : En fallstudie inom ÅF Karlstad
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Det har funnits problem med systemutvecklingsprojekt som använder agila utvecklingsmetoder, vilka har misslyckats genom att exempelvis bli försenade och senare komma att kräva dyrt underhållsarbete. Scrum är en agil systemutvecklingsmetod som är den mest använda på marknaden. LÄS MER
4. "Ingen blir ju egentligen glad över en förstudie" : Framgångsfaktorer bakom kraftfulla förstudier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : En förstudie baserad på användarstudier kan vara hur välgjord som helst, men det spelar ingen roll om den inte används efteråt utan bara ligger och dammar hos kunden. Vad är det som gör att användarstudier ibland inte används av kunden som det var tänkt? Det är en av frågorna för det här arbetet, vars syfte är att ta reda på vilka framgångsfaktorerna är för en lyckad leverans av användarstudier i en förstudie genomförd av en UX- konsult. LÄS MER
5. Att marknadsföra IT med IT : – Utmaningarna med att som svenskt IT-konsultföretag marknadsföra och sälja tjänster med stöd av interna IT-system
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : I den här magisteruppsatsen undersöker jag hur ett svenskt IT-konsultföretag använder sitt interna IT-system för att marknadsföra och sälja de IT-baserade konsulttjänster som företaget erbjuder, det vill säga konsultbemanning till olika IT-projekt såsom implementering eller uppgradering av affärssystem. Med marknadsföring menar jag exempelvis proaktiva aktiviteter för att stärka varumärket och med försäljning menar jag till exempel merförsäljning på redan befintliga kunder. LÄS MER