Sökning: "framgångsrik e-handel"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden framgångsrik e-handel.
1. Predicting Customer Churn in E-commerce Using Statistical Modeling and Feature Importance Analysis : A Comparison of Random Forest and Logistic Regression Approaches
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : While operating in online markets offers opportunities for expanded assortment and convenience, it also poses challenges such as increased competition and the need to build personal relationships with customers. Customer retention be- comes crucial in maintaining a successful business, emphasizing the importance of understanding customer behavior. LÄS MER
2. Förtroende inom e-handel : En checklista för utvecklingen av förtroendeingivande e-handelswebbplatser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Förtroende inom e-handel är en av de viktigaste faktorerna för att ett företag ska lyckas online. För framgångsrik försäljning mellan företag och konsument krävs det att webbplatsen inger förtroende på olika sätt. LÄS MER
3. Hur användbarheten uppfattas under högskolestudenters navigering på ett förlags hemsida : En fallstudie av Studentlitteratur AB
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : En stor andel av Sveriges befolkning genomför sina köp online. Forskare menar att det finns ett tydligt samband mellan användbarhet och framgångsrik e-handel. Därmed är det viktigt för företag som bedriver e-handel att ha en användbar hemsida. LÄS MER
4. E-handelns påverkan på svenska stadskärnor
Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Den elektroniska handeln (e-handeln) har under den senaste tiden haft en stadig positiv utveckling som vi idag börjar se påföljder av. E-handeln leder till förändrade konsumentbeteenden som påverkar den fysiska handeln, i media pratas det om butiksdöden och hur de svenska stadskärnorna ger vika för e-handelns inverkan. LÄS MER
5. Development of e-commerce within fast moving consumer goods
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Today, we can observe a shift in consumer behavior where more products are being consumed online. For food or so called fast moving consumer goods it has taken longer to start this transition than for other industries such as books and electronics but now it is on the rise and it has been an overall increase of 30 to 37 % in the last couple of years. LÄS MER