Sökning: "friskis och svettis marknadsföring"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden friskis och svettis marknadsföring.

  1. 1. Brittiskt träningskoncept i Sverige : En studie om möjligheten för multigym på Sverigemarknaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustaf Holmdahl; Erik Wickman; [2015]
    Nyckelord :Marketing; supplement products; value creation; consumer attitudes; Porters five forces; Marknadsföring; tilläggsprodukter; värdeskapande; konsumentattityder; Porters femkraftsmodell;

    Sammanfattning : Medan gymbranschen i Sverige domineras av gymkedjor som Friskis & Svettis och SATS, som erbjuder främst gymträning med mindre fokus på tilläggsprodukter för ett relativt lågt pris, domineras marknaden i Storbritannien av företag som t.ex. David Lloyd och Virgin Active. LÄS MER

  2. 2. En ideell förenings databasanvändning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Magnus Erikson; Emil Lundmark; [2008]
    Nyckelord :Medlemsdatabas; relationsmarknadsföring; Friskis Svettis; M.I.S. och kundvård.;

    Sammanfattning : Syfte: En medlemsdatabas innehåller uppgifter om en organisations medlemmar som kan vara ett intressant underlag för beslut inom verksamheten. Allt fler organisationer utnyttjar medlemsdatabasen, då den kan underlätta i arbetet med att skapa en starkare relation mellan organisationen och dess medlemmar. LÄS MER

  3. 3. Konkurrensbeteenden på hälsomarknaden i Gävle

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Carolina Borbos; Nadja Wedin; [2008]
    Nyckelord :Competition analysis; health organisations; marketingmix; Konkurrensanalys; hälsoföretag; marknadsföringsmixen;

    Sammanfattning : Hälsa och motion är något som allt fler blivit medvetna om. Motionens hälsobetydelse är idag även vetenskapligt belagd, regelbunden fysisk aktivitet förbättrar hälsan och leder till bättre välbefinnande. Även företagen har uppmärksammat detta då de bland annat har introducerat en s.k. LÄS MER

  4. 4. Barfotamarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Larisa Glazkova; [2008]
    Nyckelord :barefoot marketing; marketing; media; Internet; a service organisation; barfotamarknadsföring; marknadsföring; media; Internet; en tjänsteorganisation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Friskis&Svettis (F&S) förslog olika uppsatsämnen till studenter som läser ekonomprogrammet på Högskolan i Gävle. Eftersom att jag motionerar mycket och är intresserad av marknadsföring bestämde jag mig att skriva om barfotamarknadsföring på F&S i Gävle. LÄS MER

  5. 5. Friskis&Svettis-bara för Svensson?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Helena Johnsson; Cecilia Wingård; Liselotte Johansson; [2005]
    Nyckelord :omprofilering; image; ideell förening; ofördelaktigt rykte; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : ”Det är väl någon form av tantjympa, där ni plockar äpplen och leker kissande hundar”. Detta anser Friskis&Svettis vara många ungdomars syn på föreningen i en undersökning gjord i syfte att locka unga medlemmar. Friskis&Svettis är en ideell förening utan vinstintresse. LÄS MER