Sökning: "frontpersonalen"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade ordet frontpersonalen.

  1. 1. Möten på Caféer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Tomas Hanses; Valdrin Hajdari; [2019]
    Nyckelord :​Servicemöte; frontpersonal; lokalt café; kedjedrivet café; interaktioner; social ordning; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att bidra till en ökad förståelse för hur interaktionen mellan frontpersonal och kund kommer till uttryck i servicemötet på caféer, genom att undersöka personalens verbala och ickeverbala agerande gentemot kunden. Detta görs genom dolda observationer på ett kedjedrivet- och lokalt café där två frågeställningar styr studiens utformning. LÄS MER

  2. 2. ETT LYCKAT KUNDBEMÖTANDE -UTIFRÅN BANKENS FRONTPERSONALS PERSPEKTIV. : En kvalitativ studie om frontpersonalenssubjektiva upplevelser utifrån inre motivationgentemot kundbemötanden.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Alexander Kihl Olsson; Julianna Strandberg; [2018]
    Nyckelord :Kundbemötande; Frontpersonal; Inre-motivation;

    Sammanfattning : I cirka tjugo år har det pågått en omfattande digitalisering av världen, där institutioner, myndigheter, organisationer och andra företag har flyttats (verksamheten omplacerades) i större grad från att vara en fysisk kontakt till att bli en digital kontakt. Begreppet “digitalisering” formuleras av Kamery & Pitts (2002, s. LÄS MER

  3. 3. Hur motivation omvandlas till framgång : En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Larsson; Jennica Lennartsson; Julia Olsson; [2018]
    Nyckelord :IKEA; Motivation; Staff; Values; Internal branding; Internal Culture; IKEA; Motivation; Personal; Värdegrund; Internal branding; Intern kultur;

    Sammanfattning : Titel: “Hur motivation omvandlas till framgång” - En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA Författare: Hanna Larsson, Jennica Lennartsson och Julia Olsson Handledare: Leif Rytting Examinator: Miralem Helmefalk Kurs: Kandidatuppsats, 15hp. Företagsekonomi III - Detaljhandel och Service Management. LÄS MER

  4. 4. Housing estate companies’ considerations when organizing property management: Perspectives on profitability and customer satisfaction

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Jacob Thoft; Hannah Reeder; [2018]
    Nyckelord :Property management; Inhouse; Outsourcing; Housing companies; Customer satisfaction; Profitability;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka vilka avväganden bostadsbolagen gör angåendelönsamhet och kundnöjdhet vid inhouse respektive outsourcad bostadsförvaltning.Frågeställningen är ”Hur förhåller sig bostadsbolagen till kundnöjdhet och lönsamhet utifrånorganiseringen av fastighetsförvaltningen?”. LÄS MER

  5. 5. Med servitören i handen : Självserviceteknologins influens på kundnöjdhet i restaurangbranschen

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Stina Tran; Julia Fuentes; [2017]
    Nyckelord :Restaurant industry; customer satisfaction; self-service technology; technology acceptance; servicescape; service script; decision making; responsiveness of frontline employees; Restaurangbranschen; kundnöjdhet; självserviceteknologi; teknologisk acceptans; servicescape; service script; beslutsfattande; mottagligheten av frontpersonalen;

    Sammanfattning : Syfte - Syftet med studien är att i restaurangbranschen undersöka om service med integrerad självserviceteknologi medför en högre eller lägre kundnöjdhet jämfört med service utan integrerad självserviceteknologi. Hypotes - I restaurangbranschen medför service med integrerad själv-serviceteknologi en högre kundnöjdhet än service utan självserviceteknologi. LÄS MER