Sökning: "garment measurements"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden garment measurements.
1. Plaggets relation till kroppen och dess rörelser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna kandidatuppsats undersöker överdelsplagg och den förflyttning de gör i förhållande till kroppen i rörelse. För att kunna utveckla plagg med smarta funktioner med sensorer eller aktivatorer vars uppgift är att avläsa eller stimulera en specifik punkt på kroppen, är det viktigt att förstå hur plaggets förflyttas i förhållande i kroppen i rörelse. LÄS MER
2. Measuring of Wearable Haptic Interaction : Design and Characterization of novel 3D structured Electronic Skin
Master-uppsats, Linköpings universitet/Sensor- och aktuatorsystemSammanfattning : Haptic garments provide a medium for generating mediated social touch. Though,not everything is understood about how the forces from the haptic garments affect theusers. To better understand how the haptic garments impact the user, the first step is tomeasure the forces from the haptic garment. LÄS MER
3. Sport-bh för större kupor : Framtagning av gradering till sport-bh:ar för större byst
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie görs i samarbete med ett svenskt modeföretag som har upplevt problem med passformen av deras sport-bh:ar i storlekarna L-XL. Problemet som uppstår är att de större storlekarna inte ger tillräckligt med täckning över bysten. LÄS MER
4. Måttlistans påverkan på passform : En undersökning av sambandet mellan mått och passform på overall för barn
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Studien görs i samarbete med ett företag som jobbar med bl a. barnoveraller. Företaget gör ingen egen mönsterkonstruktion, utan köper denna tjänst av leverantören. LÄS MER
5. E-handels returer & miljöpåverkan : En kvalitativ studie om e-konsumenters returbeteende och medvetenhet kring returers miljöpåverkan
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Digitaliseringen inom e-handel växer i snabb takt och har lett till att konsumenters köpbeteende har förändrats. E-handeln erbjuder konsumenten en bekvämare köpresa med fler utökade alternativ som utbud, priser, transaktioner och leveranser (Botsman 2010; Lewis & Dart 2014). LÄS MER