Sökning: "generation y sociala medier"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden generation y sociala medier.
1. Den nya platsbanken - Instagram? : En kvalitativ innehållsanalys av Polisen i Värmland & Räddningstjänsten i Karlstads regions användning av Instagram i Employer Branding syfte
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : En kvalitativ fallstudie genomfördes genom en innehållsanalys av två myndigheter i Värmland. Syftet var att undersöka hur två svenska myndigheter på regional nivå använder sig av Instagram med avsikt att stärka deras arbetsgivarvarumärke för att kunna locka ny arbetskraft. LÄS MER
2. Vad lockar Generation Y och Z till arbetet? : En kvalitativ studie om valet av arbetsgivare
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Mot bakgrund av de generationsskillnader som finns på arbetsmarknaden var syftet med studien att undersöka hur Generation Y söker arbete som anställd i en kommunal förvaltning i jämförelse med Generation Z. Studien genomfördes som en kvalitativ fallstudie och riktade in sig på en utvald svensk kommun. LÄS MER
3. What are Turnover decision making factors? - A comparative study between Generation Y and Generation X in Sweden on how different factors weigh in the decision to stay or resign from a workplace.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Denna studie genomfördes i Sverige med syftet att erbjuda ett nytt perspektiv på ämnet turnover och hur olika faktorer påverkar beslutet att säga upp sig från jobbet eller stanna kvar. Med detta syfte undersökte studien de sex faktorerna lön och förmåner, miljö, karriärmöjligheter, kollegiala aspekter, meningsfullhet och balans mellan arbete och privatliv, som har ansetts vara några av de mest inflytelserika när man fattade det beslutet att lämna eller stanna kvar på en arbetsplats. LÄS MER
4. Butiksdöden : en studie om generation Ys konsumtionsbeteende i fysisk butik vs online
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Under det senaste decenniet har e-handeln expanderat och det gångna årets pandemi i form av covid-19 har bara ökat denna tillväxt. Stora delar av beklädnadshandeln har i samband med detta övergått från att ske offline till online. LÄS MER
5. Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier : En undersökande studie om varumärkeskännedom bland konsumenter inom generation X
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier – En undersökande studie om varumärkeskännedom bland konsumenter inom generation X Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) inom företagsekonomi Författare: Caroline Pivré och Mimmi Roos Handledare: Anna Ljung Datum: 2021 - januari Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om marknadsföringsaktiviteter på sociala medier leder till ökad varumärkeskännedom bland konsumenter som tillhör generation X. Metod: En kvantitativ metod med en deduktiv ansats tillämpades. LÄS MER