Sökning: "generic brand"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden generic brand.

  1. 1. Alvedon vs det generiska läkemedlet Pamol : En studie om konsumentens kännedom, trovärdighet och dess påverkan av prisskillnader inför ett köpbeslut.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Darja Faily; Nader Albanna; [2021]
    Nyckelord :Knowledge; Credibility; Purchase Decision; Price; Alvedon; Pamol; Generic Drugs; kännedom; trovärdighet; Pris; Konsumtion; Köpbeslut; Generiska läkemedel; Marknadsföring; Alvedon; Pamol;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Alvedon vs det generiska läkemedlet Pamol - En studie om konsumentens kännedom, trovärdighet och dess påverkan av prisskillnader inför ett köpbeslut. Datum: 2021-05-25 Nivå: Kandidatuppsats  Författare: Darja Faily & Nader Albanna Handledare: Christine Tidåsen Examinator: Klaus Solberg Søilen Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters preferens och uppfattning av de generiska paracetamol-läkemedlen Alvedon och Pamol. LÄS MER

  2. 2. Value co-creation and Industry 4.0 : A comparative cross-case study of luxury vs. fast-fashion brands

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Dumitru Lopusneac; [2020]
    Nyckelord :co-creation; industry 4.0; fashion; luxury; fast-fashion;

    Sammanfattning : Consumers have changed their behaviour from passive roles to active ones, demanding their beloved brands to be integrated into long-lasting customer-brand relationships. With this ideology, which is the basis for the S-D logic, there is an on-going scientific debate on the value co-creation phenomenon and its effects on sustaining long-term brand-customer relationships in the context of the fashion industry. LÄS MER

  3. 3. Från samarbete till eget varumärke - En experimentell studie om följares reaktioner på influencers reklam på Instagram

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Alma Pedersen; Julia Svan; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; Influencer; Instagram; Disclosures; Parasocial interaction;

    Sammanfattning : Research within the field of influencer marketing has previously had its focus on follower loyalty and collaborations with generic brands. Recently, there has been a development in the industry where influencers have started to launch their own brands to a greater extent. This study was conducted by a quantitative experiment (n=571). LÄS MER

  4. 4. Paketera upplevelsen - En kvantitativ studie om hur fraktförpackningar kan påverka köpupplevelsen online

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Martin Gothefors; Jesper Lundegårdh; [2019]
    Nyckelord :Signaling Theory; Packaging; E-commerce; Hedonic shopping motivation; Utilitarian shopping motivation;

    Sammanfattning : E-commerce is growing rapidly, and consumers demands on the online shopping experience are increasing. Meanwhile, retailers aim to offer a seamless online purchase journey where their brand is perceived as consistent throughout the process. LÄS MER

  5. 5. Predicerar delaktighet, arbetstrivsel och organisationsidentitet hur väl den anställde talar om organisationen?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Petra Winkler; Emilia Östman; [2019]
    Nyckelord :Employer Branding; Organizational Identification; Job Satisfaction; Participation; Organizational Reputation; Brand endorsement; Employer Branding; Organisationsidentitet; Arbetstrivsel; Delaktighet; Organisatoriskt rykte; Brand endorsement;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om det går att predicera hur väl den anställde talar om organisationen (mätt genom Employee Brand Equity Scale) utifrån prediktorerna arbetstrivsel (mätt genom The Generic Job Satisfaction Scale), organisationsidentitet (mätt genom Identification With a Psychological Group Scale) samt delaktighet (mätt genom Communication Satisfaction Questionnaire). En kvantitativ studie utfördes på en organisation inom stålindustrin. LÄS MER